COM PUC FER QUE APAREGUI URGEEENT
Soc un persona que ha patit molt durant 2 anys vaig estar marginat i em va costar 2anys i pico per sortir d'aquell mon. No parlava amb ningu i no tenia amics. 1r i 2n d eso me ls vaig passar sol sense ningu, sempre sol. I ara ns soc avurrit, ja no em diverteixo com abans i la marginalitzacio que em van fer em va afectar molt i ara no se com sortir d'aquell mon. I una noia amb la que estic parlant ara des de fa uns mesos i ens hem vist 3 cops em vol deixar de parlar per no ser divertit per no portar el carro, etc. Pro el JO d abans de la marginalitzacio(aprox.4anys abans)era molt bon nen, sociable amb tothom, divertit, sempre tenia jo la paraula en tot i ara soc tot lu contrari. Ns com fer que apregui el veritable jo i a sobre tinc a la noia q si no canvio ja, em deixa, pro aixo no es un canvi d'un dia per l altre. Se que aquesta noia m ajudara en fer el canvi pq es l evasio del meu mon,pero si em deixa ja com em canviaré jo. i si no escapo ara, quan ho fare. Vull sortir del mon, vull deixar de pensar q soc el pitjor i anar al davant de tot no se com puc q faci q vingui, ja fa 4 anys q no hi es el veritable jo i si no el faig q aparegui em quedare sense la noia i sol, ara tinc un amic que es el meu millor amic, amb ell el jo divertit surt pero no del tot, pro pq nms amb ell intenta sortir, em costa, potser les persones del cole del voltant tambe influeix molt ara q comença bat espero q hi hagi un altre aire i crec q aquesta es la meva ultima oportunitat, pero enserio ns com deixar de pensar q soc el pitjor. De ser timid, vull tornar a ser sociable, a ser divertit pq joder aquesta edat nms un cop a la vida i me la passare fatal, vull ser el jo d abans. Que puc fer q aparegui? Sempre he dit q un psicoleg no m ajudara q ho vull fer jo, pero si ho faig jo sol, em durara la vida, em pots ajudar.
Laura Centellas

Hola!
Patir situacions d'assetjament o de rebuig o exclusió social pot comportar complicacions a llarg termini a l'hora de relacionar-se amb altres persones.
No és cap tonteria i sovint és necessària l'ajuda d'un professional de la psicologia per poder apagar totes les veuetes que t'has cregut durant tants anys. Així que, torna-ho a valorar, ja que demanar ajuda és la millor senyal per començar a canviar.
Per altra banda, ens preocupa una mica aquest pes que li poses a la teva parella. No has de canviar per ella ni ella t'ha de fer canviar. Ella t'ha escollit a tu, així, tal com ets. Així que si vols canviar, ho has de fer perquè neix de dins teu. Val?
Finalment, per ser una mica més sociable o no sentir tanta por a les interaccions socials, és important que vagis practicant. Pots practicar al carrer o en una nova feina. Posa't a prova i intenta no pensar en el que pensarà l'altra persona. Centra't només en la conversa si et sembla interessant i fes preguntes relacionades amb el tema.
I recorda, si en algun moment de la teva vida has estat més sociable i extrovertit, vol dir que ho pots tornar a ser, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas