Recaiguda amistats
Hola! Hi ha una cosa que em preocupa i m’agradaria que em puguéssiu ajudar. Bé, soc una adolescent de 17 anys que viu en un poble de 1.500 habitants. Resulta que no tinc amics en aquest poble. Totes les amistats les tinc al poble del costat i la meva parella també és d’un altre municipi. Fa uns estius ho vaig passar molt malament perquè les amigues que tenia aquí em van deixar de banda completament. L’any passat anava amb una nena del meu poble però a finals d’estiu es va acabar ajuntant amb gent que a mi no m’agradava ni em sentia còmoda; no era del meu tipus. Finalment vaig acceptar que no tenia amics al meu poble i que havia de passar el millor possible amb les meves amistats de l’altre municipi i la meva parella. Tot aquest tema el portava força bé fins fa poc. Resulta que on visc jo hi ha una colla d’amics bastant gran però jo des de ben petita ja no he anat amb ells, són molt tancats i només son ells i punt; sempre hi ha el típic que mana als altres i tal i qual. Bé, ara que s’acosta l’estiu (tot i que un estiu diferent) vec stories d’instagram dels del meu poble que no tenen problema per quedar i que fan un sopar, un altre dia no se que.. i em fot molt fins al punt que algun dia he plorat. Jo cada cop que vull quedar amb les meves amigues (les conec de la ESO i bat) m’han de portar els pares al poble on viuen, quan vull quedar amb la parella també ( a no ser que vingui ell) i soc conscient de que cada dia no em poden portar perquè els meus pares o bé treballen o qualsevol altra cosa. I quan no puc quedar amb ningú, a part d’avorrir-me, em quedo a casa tancada torturant-me i sentint-me culpable de que no tinc amistats aquí al poble. És a dir, jo no vull ajuntar-me amb aquesta gent perquè no m’hi sento bé però a l’hora voldria tenir la facilitat de quedar amb les meves amistats de fora tal i com fan els adolescents del meu poble. Amb les meves amigues estic super bé i amb la meva parella igual. Segurament (i espero) que aquest problema se solucioni perquè per l’estiu del 2021 si tot va bé, ja tindré carnet i podré fer molt més la meva, però em preocupa aquest estiu.
Sempre he tingut molts problemes amb les amistats i ara que ho tenia superat lo de no tenir amics al poble i tal, tinc por de recaure en aquest problema un altre cop. No sé com gestionar aquesta angoixa.
Laura Centellas

Hola!
Entenem que en algun moment puguis sentir enveja de la relació que tenen els adolescents del teu poble. Però no has d'oblidar que tu mateixa reconeixes que no et ve de gust estar en aquest grup, que no t'agrada el funcionament i les dinàmiques que s'hi creen i que, voluntàriament, has decidit no entrar-hi.
No seria un problema si puguessis quedar lliurement amb les teves amistats i la teva parella, oi?
Així que potser haureu de buscar alguna formula per quedar més sovint i que els desplaçaments no els hagis de fer sempre tu. Hi ha transport públic que comuniqui els dos municipis? Potser un dels viatges el pots fer amb bus o tren i el de tornada et poden venir a buscar.
Centra't en trobar solucions per quedar amb els teus amics i poder sortir d'aquesta enveja que se t'està menjant l'energia.
Aquest estiu anirà bé, ja veuràs. L'important és que t'envoltis de les persones que vols al teu costat ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas