Asexualitat
Bones,
Fa 1 any i escaig que estic sortint amb un noi. Abans d'ell no havia sortit amb ningú, sóc força tímida i insegura. Amb ell he tingut totes les primeres experiències sexuals. Sempre el tema de temàtica sexual se m'havia fet difícil (sentia vergonya, incomoditat...), però fins que no vaig "posar en pràctica la teoria" no vaig saber ben bé que passava: sóc asexual. No sento desig sexual, i quan fem alguna cosa amb la meva parella em sento realment malament. Sento molta impotència al no sentir res i sobretot em sap greu per ell. Ho faig per obligació, no per plaer (que quedi clar que ell no m'obliga!).
Per mi suposa una gran preocupació i dolor ser així, i he fet molta reserca sobre el tema. Segons Google, les causes poden ser psicològiques però també físiques, i des que he descobert que ho sóc també vull descubrir el motiu i causa i, sobretot, si hi ha solució. El motiu principal d'això es perquè sento que cada cop m'estic tornant més asexual. No sé si això es posible, però cada cop tinc menys ganes de res. Abans ho feia per ell, però ara no tinc ganes ni de liar-me.
He volgut parlar amb algun expert (psicòleg, ginecòleg...) des de fa temps, però amb el confinament i tot no he tingut l'oportunitat. El coronavirus, però, no és una excusa. L'únic impediment real es la poca confiança amb la meva mare. Hi hauria alguna possibilitat de poder anar a un expert sense comentar-li? No tinc 18 anys encara, i no se si seria posible...
Merci!
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt de greu que ho estiguis vivint d'aquesta manera i patint tant. Si forcem tenir relacions sexuals quan no volem tenir-les, el més habitual és que es generi encara més rebuig a tot el relacionat, tal i com t'està passant.
Les persones asexuals són aquelles que no senten atracció sexual per ningú. El seu interès en aquest sentit no existeix. Hi ha qui considera que l'asexualitat és una orientació sexual més al costat de l'homosexualitat, l'heterosexualitat, la bisexualitat, etc... Actualment existeix un debat científic per decidir si s'inclou com a orientació sexual o es defineix com a una falta d'orientació sexual. De ser així no seria possible canviar igual que la resta d'orientacions sexuals.
A google hi ha molta informació però també hi ha molt mala informació. Potser estaria bé buscar recursos en fonts molt fiables, com el Centre d'Atenció LGTBIQ+ de Barcelona o parlar amb la llevadora de la tarda jove del teu CAP.
A nivell d'atenció psicològica, necessitaríes el consentiment del/la teu/teva tutor/a legal. al menys en una cnsulta privada.
T'enviem una abraça enorme i si necessites saber alguna cosa concreta, aquí estem.
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas