Em ralla molt el sexe
Hola, quan tenia 18 anys vaig perdre la virginitat amb el novio que tenia llavors, la veritat és que estava molt nerviosa i em va fer molt de mal, però quan dic molt vull dir que vaig plorar. La cosa és que després d'aquell moment els següents cops que ho he intentat sempre em faig enrere a últim moment. Actualment tinc nòvio, i encara no ho hem fet, però no perquè no hi hagin hagut oportunitats, de fet em posa molt, i la veritat és que els moments en els que ho hem pogut fer tenia ganes, però quan volem fer-ho em faig enrere, em poso nerviosa i li acabo dient que no, ell no em presiona, em diu que no passa res, però és una cosa que em ralla per dos motius: 1. el sexe sempre s'acaba interposant en els meus intents de relació i acabo trencant amb la persona amb la que estic per falta de sexe (sexe referint-me a la penetració), i 2. em fa por que em torni a fer mal perquè ho vaig passar molt malament i no vull que em passi. Llavors no sé que fer, perquè vull fer-ho amb ell però em fa por i a sobre em poso nerviosa. Que hauria de fer per no pensar en totes les coses que em venen al cap i deixa d'estar nerviosa? O potser és que em fa por tornar a tenir relacions? No ho sé, però m'agradaria un consell o una opinió del que em passa, o una solució per relaxar-me.
També vull dir que hem fet altres coses, osigui que la meva consulta va relacionada amb el fet de la penetració, no amb tocaments o altres coses.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
La mala experiència que vas tenir el primer cop que vas tenir relacions sexuals està provocant que tinguis tanta por a tornar-te a exposar a la situació i a la penetració vaginal concretament.
Que en tinguis ganes, ja és un bon començament. Evidentment és important no forçar-te i que ho facis quan realment et sentis preparada, amb ganes de fer-ho i amb la persona que tu vulguis. És molt important que tinguis confiança amb aquesta persona, que pugueu parlar molt abans, durant i després. La comunicació és un element clau!
La nostra recomanació és que no aneu directament a la penetració. Ens comentes que ja hi ha hagut tocaments i altres coses, doncs és important que doneu espai a aquests jocs prèviament perquè el cos (i la teva ment) vagin relaxant-se. Seria interessant que abans d'intentar introduir el penis dins de la teva vagina, proveu primer amb un dit, després dos... sense dolor, a poc a poc, amb la zona ben lubricada per la pròpia excitació o inclús podeu ajudar-vos d'algun lubricant. Sentir que podeu introduir un dit sense dolor, amb calma, etc. et permetrà sentir més seguretat i confiança a l'hora de provar-ho amb el penis.
No tingueu pressa, aneu molt a poc a poc, i si et fa mal atureu-vos i seguiu jugant sexualment a altres pràctiques. Pensa que estar una mica nerviosa les primeres vegades és lògic, però amb la confiança, la tranquil·litat, anar a poc a poc, etc. t'ajudaran a sentir-te una miqueta més tranquil·la.
Si tot i això que et comentem el dolor és insuportable o existeix una impossibilitat per a la penetració vaginal, aleshores seria recomanable una valoració per part de la ginecòloga i fisioterapeuta de sòl pèlvic per descartar una causa física que estigui explicant el que et passa.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas