Moltes preguntes
Tinc 13 anys i tinc moltes preguntes...
1- Està bé que em masturbi? Ho vaig explicar a les meves amigues i la majoria em van mirar amb cara de boja.
2- Es normal que quan em masturbi m'imagino que estic fent l'amor amb el noi que m'agrada?
3- Fa 1 any i mig que em va venir la regla i he estat utilitzant compreses i tampons. Ara vull provar la copa menstrual, però tinc por de no poder-la treure.
Gràcies i espero que em pugueu ajudar amb les meves preguntes!
Laura Centellas

Hola,
Anem per parts responent les teves preguntes:
1. Sí, la masturbació no té res de dolent. És una conducta íntima i personal que cada persona decideix si vol fer o no. Pensa que hi ha molt desconeixement sobre la sexualitat femenina i no se'n parlar tant com de la masculina. Amb la masturbació coneixem millor el nostre cos i la nostra resposta sexual, i ens regalem un moment de plaer!
2. Totalment! Quan ens masturbem podem fer ús de la nostra imaginació a través de fantasies sexuals que ens ajuden a potenciar el nostre plaer!
3. Com tot requerirà de pràctica i paciència. Segurament al començament et costi una miqueta més, però fins que li vagis agafant el truc. Pensa que un cop tenim la copa ben col·locada, aquesta fa el buit i per treure-la hem de trencar aquest buit, pessigant la copa perquè entri una miqueta d'aire i permeti l'extracció correctament.
Esperem haver respost als teus dubtes.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas