treballar l'inseguretat
Hola!
Sempre tothom m'ha dit que sóc una noia molt extrovertida perquè sóc divertida, faig el ruc i aparentment "no tinc vergonya" però no és cert. Sóc una noia molt insegura, tinc molts dubtes, m'importa molt el que la gent pensi de mi, entre d'altres... No és cap novetat, li passa a molta gent però jo m'estic preparant per unes proves d'accès molt importants d'art dramàtic i això em juga molt en contra. Vull treballar l'inseguretat. La meva primera idea era anar a un psicòleg però amb tot això del coronavirus és molt complicat. Volia saber si hi ha exercicis, un metode, un llibre o alguna cosa que pugui fer jo per treballar-ho.
Moltes gràcies per llegir-me! Tan de bo hem pugueu ajudar.
Laura Centellas

Hola!
Per treballar la inseguretat de manera profunda és important que comptis amb l'ajuda professional.
Tot i així, cadascú pot posar a prova les seves pors i inseguretats exposant-se (fent allò del que té por). Tu mateixa expliques que et "forces" a fer el ruc i ser divertida, malgrat la vergonya que tens. I aquesta és una forma de superar la teva por a la valoració dels altres.
La inseguretat és una por que ens pot ajudar a mobilitzar-nos i preparar més algun aspecte. Per exemple, a assajar més o practicar més hores. Tot i així, si aquesta por em paralitza i no em deixa fer allò que m'agrada, comença a ser un problema.
Pel que expliques, la teva inseguretat no és paralitzant, així que estàs fent bona feina! Segueix exposant-te, posant-te a prova davant d'altres persones. Mica en mica, aniràs agafant prou confiança per no deixar que els possibles comentaris t'afectin tant.
Una abraçada!
La Laura Centellas