No em veig bé
Holaa! Primer de tot gràcies per tot el treball que feu!
Dons bé, des de sempre jo he estat en un bon pes i em sentia a gust, si veia que agafava més pes del que a mi m'agrada feia un parell de dies una mica de dieta i es solucionava. Però ja des de el confinament m'he engreixat, els meus pares em diuen que estic bé i vem calcular el índex de massa corporal i posa que estic bé però jo no em sento bé. Sé que no estic grassa però no estic a gust amb el meu cos. He decidit menjar menys i fer més exercici del que feia però em fa por deixar de menjar o alguna cosa similar i ja no sé què fer...
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
Dius que no et sents  a gust amb el teu cos. Des del confinament has intentat seguir amb les teves rutines, però has guanyat una mica de pes i ara et preocupa acabar fent conductes poc saludables amb el menjar.
Primer de tot et vull dir que has sigut molt valenta per reconèixer els teus sentiments i demanar ajuda, el primer pas sempre és difícil. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Perquè cada cos és únic i funciona diferent. Si comencem a fer dietes per el nostre compte o deixem de fer alguns àpats el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa.
Pensa que amb el confinament, la nostra activitat s’ha reduït. Ja no ens podem moure com abans, no podem anar a l’escola caminant, no fem l’exercici que fèiem abans. I, això no només afecta al nostra físic, sinó que també afecta a les nostres emocions. És normal que aquests dies ens fixem més en el nostre cos i que les nostres emocions ens facin sentir més desanimats i desmotivats i que això faci que ens sentim menys a gust amb nosaltres mateixos. El més probable, és que quan tornem a fer vida normal i recuperem els nostres hàbits, totes aquestes emocions s’estabilitzin i el nostre cos també.
A més, tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos.
De totes maneres, si sents que tot i així passen els dies i et continues sentint malament, abans de deixar de menjar com comentes et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas