Inseguretat pel batxillerat i insti nou
Soc una noia que tota la vida he sigut tímida i insegura, evidentment amb les persones que conec soc super oberta, el problema el tinc alhora de sortir de la meva zona de confort i conèixer gent nova. El cas es que aquest setembre començo batxillerat a un institut nou, i estic cagadissima per si la gent em jutgarà o si no sabré trobar amics/es, la veritat que tinc la autoestima molt baixa i no m'entra al cap que sent jo mateixa pugui fer amics. Necessito una mica d'ajuda o consells sobre com introduir-te a gent nova etc etc. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot, tu mateixa dius que quan coneixes a la persona ets súper oberta, per tant, aquesta aptitud la tens!! No ho oblidis.
Potser necessites uns dies per observar la gent i veure amb quines persones et pots sentir més còmode, endavant! Pren-te el teu temps per analitzar-ho!
Segurament, si entres nova a una classe de batxillerat hi haurà gent que es coneixerà de l'any anterior, però hi hauran moltes persones que es trobaran com tu. Així que podràs preguntar-los si és el seu primer o no. Si també és el seu primer dia, els pots proposar d'anar conjuntament i si no ho és, els pots demanar que t'ensenyin una mica la dinàmica del centre.
També veuràs que ràpidament us faran fer treballs en grup i això serà una bona excusa per haver-te de relacionar amb els companys i companyes i veure amb quines persones et sents més còmode. Selecciona tu també, val?
Una abraçada!
La Laura Centellas