Psicología i Forocoches
Vull estudiar psicología pero investigan a l'internet he trobat un foro on la gent diu que en aquesta materia no Hi han sortides laborals i que aquesta ciencia es una mentira. Vosaltrus com a psicolegs que opineu? Em val la pena estudiar aquesta carrera que es la que mes magrada o deuria agfar un altre tal i com esta el tema laboral?
Laura Centellas

Hola!
A vegades cal tenir en compte on apareix la informació que llegim, ja que no és el mateix si ve d'una pàgina oficial o d'un fòrum on pot comentar tothom (tingui o no coneixement de la matèria).
La psicologia és una branca de coneixement del comportament humà. Té una metodologia d'estudi i és molt estricte (com qualsevol ciència) a l'hora de fer estudis i treure'n conclusions.
Pel que fa a les sortides professionals, té diferents branques:
- psicologia clínica (investigació sobre salut mental). Avaluació, diagnòstic, tractament, investigació... en hospitals, a consulta privada, universitat i recerca, empreses....
- psicologia de la salut (suport als pacients crònics i als factors que afecten al mateniment de la seva salut) com estrès, emocions, estil de vida....
- psicologia de l'educació (investigació sobre els processos d'aprenentatge), tècniques d'estudi, psicopedagogia, reeducacions...
- psicologia jurídica (relaciona el dret i la psicologia)
- psicologia de les organitzacions (selecció de personal, creació d'equips de treball, dinàmiques de cohesió de grup i creativitat) bon ambient a l'empresa....
- psicologia social (relacionada amb aspectes més enllà de l'individu, sinó centrat en el benestar d'una població o d'una zona) Crear espais de salut, organitzar actes per millorar la salut emocional de la població, valorar els efectes d'una infraestructura en la gent...
Hi ha moltes sortides i, actualment, la feina s'ha d'inventar. Així que si t'agrada la psicologia i la relaciones amb algun altre aspecte que t'interessi, i dones un coneixement i un servei que interessa a la gent (o als ajuntaments o a les institucions) pots inventar-te la teva pròpia feina!!
Per tant, si t'agrada aquesta carrera, endavant!!
La Laura Centellas