AMICS
Fa temps que estic en un grup d’amics. Sincerament dins el grup hi han hagut bastants problemes però es tipic de grups no? A finals de l’estiu passat van entrar bastantes persones noves al grup. Va entrar un noi i jo i ell vam com connectar i actualment fa uns mesos que estem sortint. La veritat es que estic super bé amb ell i me l’estimo moltissim.
El problema es que al principi hi havia dies que no quedava amb tot el grup i quedavem ell i jo a soles, pero no era cada dia. Llavors van començar a dir coses i a fer coses, s’enfadaven amb mi pero no em deien res pel fet de que jo anava amb ell i no quedava amb ells algun dia. Això va anar seguint. Llavors el meu novio es va començar a distanciar dels del grup ja que ell sabia tot aixo i no li molava. Llavors jo em trobava ( i a vegades encara m’hi trobo) al mig. Ara amb tota la situació del confinament sobretot l’he vist a ell, tambe he vist a les dues persones que em faig mes del grup.
Abans em sentia molt mes comode amb ells pero amb tot el que ha passat les coses han canviat, perque se que el critiquen per tot aixo i no m’agrada el fet de que em critiquin i llavors quedar amb ells i estar super bé.
El meu problema és que si no vaig amb el meu grup encara s’enfadarà mes pero aniria amb el meu novio i amb altres amics i faria el que realment em faria estar be (no estic dient que vulgui sortir del grup pero les coses han canviat molt). L’altre opció seria quedar amb tothom, pero si quedi amb ells estaria tot molt tens.
Soc una persona que sempre es guarda les coses i no em surt demanar explicacions als meus amics. Tot això nomes ho sap el meu novio perque és qui m’enten de veritat, ja que ell també els coneix.
Porto bastant temps amb això i he tingut temporades bastant dolentes per culpa d’això.
Necessito consell. Espero que em pugueu ajudar.
Gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
A vegades hi ha malentesos en els grups i el perill és deixar que els comentaris a l'esquena vagin arrelant, de manera que les persones que no se senten ben acollides s'acaben aïllant i això pot provocar encara més comentaris, convertint-se en un cercle viciós.
Pel que expliques, sembla que el teu grup no va saber trobar l'equilibri entre les quedades conjuntes i quan tu quedaves a soles amb la teva parella. De fet, segurament vas haver de prioritzar i de tot el teu temps lliures vas haver de buscar un espai per la teva parella. Aquest canvi en el teu comportament podria fer que se sentissin abandonats i desvalorats... i a vegades el sentiment d'abandonament apareix en forma de ràbia o retrets.
Tot i així, pel que expliques, no sembla que tinguis un interès especial en recuperar aquesta relació, per tant, si no et ve de gust continuar en aquest grup... tens tot el dret a distanciar-te.
Però si hi ha algunes persones amb les que et ve de gust mantenir el contacte, fes-ho de manera individual i escriu-los, explica'ls com et sents i demana que t'agradaria mantenir la relació. Llavors ja és cosa de les altres persones decidir si volen seguir amb l'amistat o no.
Al final, ens hem d'envoltar de persones que ens facin sentir bé i ens valorin per com som. És important tenir diferents cercles o persones molt diverses i no centrar-nos en una única persona, per evitar la dependència emocional, d'acord?
Nosaltres seguim aquí
La Laura Centellas