Vergonya
Holaa com porteu tot això?
Soc una noia de 14 anys i no m'hi liat ni res però m'agradaria tenir preservatius ja que al dia que arribi poder-los tenir. La qüestió es que em fa molta vergonya demanar-los a la meu mare o anar-los a comprar.
Si l'hi he de dir a la meu mare podrieu donar-me algun consell per dir-li o vaig al gra o què?
Moltíssimes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Si et fa vergonya comentar-ho amb la teva mare, pots comprar-los tu mateixa sense cap problema. En trobaràs a les farmàcies i també en molts supermercats.
Si prefereixes parlar-ho amb la teva mare, endavant, tu millor que ningú saps quin tipus de relació teniu i com reaccionarà al parlar d'aquests temes. Busca un moment on puguis parlar amb tranquil·litat i comentar-li que t'agradaria tenir preservatius per si en algun moment els has d'utilitzar. Naturalitzar el tema, parlar de prevenció d'ITS i embarassos no desitjats, no és res dolent, al contrari, és viure la sexualitat de forma sana i responsable.
Quan els hagis comprat, recorda guardar-los correctament, que no es facin malbé i a l'hora d'utilitzar-los revisa que estiguin bé i també la data de caducitat ;)
Una abraçada i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas