Necessito ajuda!
Hola, (crec que he enviat una consulta abans i s'ha enviat a mitges)
El cas és que vaig tenir una relació d'1 any amb un noi amb el qual no vam tenir sexe ni ens vam masturbar ni res, no vam experimentar en aquest sentit. Jo volia i en tenia ganes, per tant descarto ser asexual. La cosa és que després d'ell he conegut diversos nois i amb cap m'he sentit amb ganes de tenir sexe, sinó el contrari. És un tema que em pressiona molt quan estic coneixent algú. Em fa molt respecte, perquè no en se, em fa molta vergonya i em sento ridícula, i això fa que no en tingui ganes. A veure, tenir relacions en si podria quan em sentís a gust. Però la masturbació és algo que em pot, sóc incapaç de masturbar un noi. He tingut oportunitats i no puc, em fa fàstic. L'altre tema és el sexe oral, que em fa encara més fàstic, no podria fer-li a cap noi. Destaco que també he conegut noies però no m'he trobat en una situació sexual amb cap noia per tant no puc saber com em sento amb una noia.
El cas és que em preocupa necessitar molt temps per estar 100% a gust amb algú com per tenir-hi relacions, i que la persona amb qui estigui no s'ho passi bé pq no sé fer res i no em sento a gust. No sé com perdre aquesta por al sexe i al sentit del ridícul. No sé com no sentir aquesta pressió d'estar coneixent algú i haver de dir ei, tinc experiència 0 i em fa fàstic masturbar-te, t'hauràs d'esperar a què et tingui confiança per començar a fer algo. Quina pressió tot plegat.
Com puc deixar de banda totes aquestes preocupacions? (molts m'han dit, tot és provar-ho. però és que me'n sento incapaç)
Merci!
Laura Centellas

Hola,
Ens sembla meravellós que puguis expressar " tinc experiència 0 i em fa fàstic masturbar-te, t'hauràs d'esperar a què et tingui confiança per començar a fer algo". És important no forçar-nos, si no ho veus clar i sents fàstic, no ho facis. Només podem donar passos en aquest sentit si sentim curiositat, fins que no la sentim... millor parlar sobre com us fa sentir la situació.
Parlar de sexualitat ja és sexualitat, i la comunicació és una de les parts més importants.
Pel que fa a la vergonya de no saber fer-ho, només et podem dir que ningú sap fer-ho les primeres vegades. Sempre que fem quelcom per primera vegada no ho sabem fer i ens han d'ensenyar, igual que tu hauràs d'ensenyar què i com t'agrada sentir plaer i l'altre haurà d'aprendre, l'altra t'haurà d'ensenyar a tu i tu hauràs d'aprendre.
És impossible saber què i com li agrada a una altre persona sentir plaer, igual que és impossible saber què sent o pensa si no ens ho diu... oi? Per tant, fora pressió, tu no tens per què saber com li agrada, és l'altre qui t'ha d'ensenyar com li agrada.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas