Virginitat
Soc verge, vaig estar dos anys amb un noi però no hem fer, estic preocupada perque no se que em pasa, no se si soc asexual, si es perque tinc panic a la penetracio, en fi, que puc fer?
Laura Centellas

Hola,
Si no sentíes que volíes donar aquest pas, vas fer bé de no fer res.
Les persones asexuals són aquelles que no senten atracció sexual per ningú. El seu interès en aquest sentit no existeix. Hi ha qui considera que l'asexualitat és una orientació sexual més al costat de l'homosexualitat, l'heterosexualitat, la bisexualitat, etc... En aquesta pàgina hi trobaràs més informació:
Pel que fa a la frase "o si es perque tinc panic a la penetració..." seria interessant saber si el que penses quan escoltes "relacions sexuals", és en penetració. Si és així és fàcil que sentis por o neguit. El que hauríem de pensar quan escoltem "relacions sexuals" hauria de ser "plaer, gaudir, descobrir, passar-ho bé, curiositat,...". Si això no passa, hauríem de veure què està passant, què sents i quina ha estat la teva educació sexual, i per començar t'animem a llegir el llibre "Tu sexo es tuyo" de Sylvia de Bejar.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas