No sé què fer
Hola.
Porto amb la meva parella desde fa 1 any i cada cop hem sento més cansat de la relació ja que la majoria de cops sóc jo el que diu de quedar per veure'ns o ara que estem en confinament sóc jo el que li demanava de fer videotrucades o podem estar una setmana sense parlar-nos si jo no li dic res. Ja ho he parlat amb ella molts cops dient-li que hem molesta que no hem digui molts cops res i que això hem cansa cada cop més, cosa que està fent que cada cop parli menys amb ella o li digui menys de quedar del que m'agradaria perquè m'acabo cansant de sempre el mateix. La cosa és que quan li dic ella hem dona la raó dient-me que ella també es molestaría però és que al mes de discutir per lo de sempre torna a ser igual com si no cambies res i això hem fa molts cops replantejar-me la relació i pensar si realment val la pena estar tants cops menjant-me el cap per el mateix i que igual no ho veig normal perquè no estem fets l'un per l'altre i mai entendré la seva forma de ser. Aquesta sensació ja la tenia abans del confinament, i tampoc és que ho fassi només amb mi sinó que amb la seva millor amiga també.
Gràcies per llegir-ho.
Laura Centellas

Hola!
Ostres, quina situació més complicada!
Per tal que una relació funcioni de manera sana, és important trobar un equilibri entre les necessitats de les persones que la conformen. Pel que expliques, en la teva relació, les teves necessitats d'atenció, de cura i de conversa no queden cobertes i sents que estàs constantment demanant més atenció... i segurament ella sent que no pot complir mai les teves expectatives.
Aquí cal que prengueu (o prenguis) una decisió, ja que les persones no canvien pels altres (només ho fan per sí mateixes, quan veuen que el seu comportament els porta problemes). És a dir, tu estàs intentant que la teva parella canvii i ella no té aquesta mateixa motivació.
Què vols fer? Esperar a veure si d'aquí un temps fa un canvi? Acceptar que us veureu poc i canviar tu les teves expectatives?
A vegades cal valorar si la relació cobreix les necessitats de cadascú... i si cobrint les necessitats de l'altra som fidels a nosaltres mateixos.
Pren-te un temps per valorar i pensar-ho bé.
Una abraçada. Nosaltres seguim aquí.
La Laura Centellas