Grups d'amigues
Tinc la sensació que importo una merda al meu grup d’amigues, que soc una més i no aporto res. Portem 6 anys juntes però ja fa uns 2 anys que jo em sento molt apartada. Fa temps ho vaig parlar amb una d’elles però no li va donar gens d’importància i tot seguia igual.
El problema és que clar, durant aquests dos anys no he anat molt amb elles i això fa que cada vegada m’hi vagi sentit més apartada i elles cada vegada estan més unides sense mi.
Per una banda, crec que m’aniria molt bé apartar-me d’aquesta relació perquè em fa molt mal quan les veig a elles juntes sense mi. Per altre banda, no les vull perdre ja que quan estic amb elles m’ho passo bé i gràcies a elles he pogut viure molt bones experiències i descobrir coses noves. Les ultimes vegades que ens hem vist m’he sentit molt còmoda i hem parlat de temes molt interessants, pero despres per instagram penjen fotos totesjuntes i em fa sentir com que no hi pinto res (és una tonteria pero m’afecta). Fa molt de temps que estic intentant tornar al que era abans pero elles tampoc hi posen de la seva part, segueixen com si res passes.
Es com un "amor-odio" perque se que em senta fatal el fet de no sentir-me del grup, peró alhora no vull que s’acabi la relació perque llavors no tindre amb qui sortir de festa, amb qui anar a la platja a l’estiu... He conegut gent nova a part d’elles pero no tinc cap altre grup d’amics format de manera que es complicat fer totes aquestes activitats.
Pel que he llegit en altres consultes semblants sempre dieu que ampliem el cercle d’amics i coneguem gent nova, però sincerament no se per on començar. Des que vaig començar la universitat he conegut gent molt maca peró no he acnseguit establir una relacio d'amistat. No se si el problema el tinc jo o simplement no he tingut sort, peró sento que ningu em té confiança.
Espero que em pugueu ajudar perquè estic molt confosa. Gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
Les relacions noves necessiten una mica de temps per acabar de definir-se, per saber si es converteixen en companys, amics o amics íntims. A vegades tenim molta pressa per conèixer algú i convertir-nos de cop en "amics íntims" i això no és real.
Si sents que amb el teu grup no t'hi trobes del tot bé, segurament és veritat. I és possible que sigui perquè els vostres interessos potser han canviat, perquè ja no passeu la mateixa estona juntes o perquè vosaltres mateixes noteu que esteu "rares" i us comporteu de manera menys natural.
Així doncs, des d'aquí et continuem animant a ampliar el cercle d'amistats i en aprendre a escollir quina amistat vols i necessites en cada moment. És a dir, et ve de gust sortir de festa, queda amb elles, vols una conversa més íntima, parla amb una altra persona. Totes les persones tenim diferents persones al nostre entorn amb qui ens sentim còmodes per fer diferents coses. Cal aprendre a distingir-ho.
Si et ve de gust, intenta mantenir aquest grup d'amigues, demana'ls com estan i preocupa't una mica per elles. Això et mantindràs una mica dins el cercle, però potser has de tenir en compte que estàs una mica més allunyada del seu cercle. I no passa res.
Nosaltres seguim aquí per si tens més dubtes...
La Laura Centellas