Estic espantada!
Jo tinc 14 anys i encara no tenia la regla, aquests dies de confinament vaig voler experimentar amb el meu cos i em vaig masturbar bastant. La qüestió és que al cap de uns dies em va vindre la meva primera menstruació i estic molt preocupada i espantada. A mi m'havia de vindre com d'aquí 2 anys perquè he tingut problemes de creixament. No sé si és la regla o no i que haig de fer.
També estic molt preocupada perquè m'obsessiono que em quedaré amb 1'50 i no tinc pits i no m'agrada com sóc. Abans em pensava que ja creixeria, però sento com que per culpa meva ara no creixarè x culpa de masturbar-me. AJUDA! (el metge abans de tenir la regla em va dir que superaria el 1'65 i ara estic angoixada x toot el drama)
Laura Centellas

Hola,
La masturbació no provoca que ens vingui la regla, així que aquesta no és la causa, segurament haurà estat casualitat.
Què et fa dubtar que sigui la regla? Si has tingut problemes de creixement, potser el millor seria consultar-ho amb el teu metge perquè pugui valorar-ho i et quedis més tranquil·la.
Amb l'edat que tens encara estàs en període de desenvolupament, no podem preveure quina serà la teva alçada definitiva ni la mida dels teus pits, però és important que aprenguem a estimar-nos tal com som, amb el cos que ens ha tocat tenir i que ens mirem amb ulls de respecte i estima. Fent-ho augmentem la nostra autoestima i això sempre és positiu!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas