Mitjana
Avui ens han donat les mitjes de tot l'eso i la meva es un 5,9 i tinc por de no poder entrar al institut que vull anar ja que esta bastnat lluny de on visc. Tinc possibilitats de entrar en el cicle? I una altre cosa que em preocupa és que ningu confia amb mi amb el que vull fer l'any que ve. Els meus pares sempre m'hna dit que estudi el que jo vulgui, però ara mateix no m'estan ajudant molt dient-me que millor que estudi una altre. I no se que fer perquè si la gent em diu que millor estudi una altre cosa potser ho hauria de fer.
Laura Centellas

Hola!
En les preinscripcions hi ha diferents aspectes que es valoren per decidir quins alumnes tenen prioritat. En general la prioritat és:
- procedir de centres que estiguin adscrits (és a dir, generalment cada institut té unes escoles que tenen preferència d'entrada, com si fos un camí ja establert),
- Tenir germans/es inscrits al centre o bé que un dels responsables legals hi treballi (pare, mare, tutor)
- Proximitat al domicili
- Renda familiar
- Discapacitat
- Expedient Acadèmic.
Tot això es té en compte si el centre rep més inscrits de les places que pot oferir. Parla-ho amb els de casa i feu la pre-inscripció ;)
Pel que fa als estudis i a les recomanacions que estàs rebent... és complicat prendre una decisió, per això és important que faci alguna cosa que et motivi internament. Si la motivació surt de dins, és més fàcil que es pugui aconseguir l'objectiu! (o almenys posar-hi l'esforç que es necessita).
Si et ve de gust, demana'ls per què creuen que hauries d'estudiar una altra cosa? Quines qualitats o dificultats hi veuen en la teva decisió? Pot ser t'ajuden a veure alguna cosa que no has tingut en compte, o al revés, potser tu els pots explicar els teus motius!
Parla-ho i, sobretot, explica'ls que la seva falta de confiança en tu fa que et sentis malament i que els necessites al teu costat, veuràs com canvia ...
Una abraçada!
La Laura Centellas