Em menjo el cap
No paro de menjar-me el cap aquests últims mesos. Desde que tinc parella, desde que per fi vaig trobar algú amb qui estar perqué m'estima i jo l'estimo, d'igual manera, m'he quedat sola. Sense amics. Sempre he sigut una persona que creia que, si no estimava de veritat a la persona, no volia res amb ningú. Perque vull ser fidel als meus sentiments i no fer mal a ningú. I això el meu amic de tota la vida, que era com un germà, ho sabia. Doncs bé, passa que a la meva parella la vaig coneixer amb un nou grup d'amics entre ell, el meu ex-amic i dos amics de la meva parella. Ha passat molta merda entre mig, jo em vaig voler enfocar en la relació a la vegada que vaig començar a treballar en un torn de nit i no tenia temps per res. El meu millor amic es va barallar amb mi, va començar a odiar el meu novio i mesos mes tard em vaig enterar que el ficava a parir per tot el poble, amb tema drogues (lo pitjor es que tot es mentida. Fumavem porros -ara ja no, per salut, i si soc sincera algun cop em fet extasis, pero es que desde que estic amb ell nomes 2 cops- pero ninguna droga mes forta com la coca o speed o que estavem cada cap de setmana amb mdma. A sobre ho pintava com que tot ho pagava jo, deixant-lo a ell de cabron i a mi dient que es la meva primera relació i estic massa enamorada per veure la realitat. Serà la meva primera relació pero això no vol dir que sigui la primera persona que estimi o que mai m'hagin trencat el cor, perquè ho han fet.) I el que deia tot això al final em vaig enterar que ell si que està enficat en les drogues, més bestia que aquelles dos o tres vegades que jo he fet extasis amb la meva parella -en 1 any i 1 mes-. Aquelles mentides van arribar inclus a la meva familia. El grup d'amics que sempre havia tingut el tenen taxat, jo ara no se com donar la cara i moltes altres coses han passat i m'he quedat sense els que considerava els meus amics de veritat. Un m'odia i l'altre em acabat malament perque crec que les dues em canviat bastant. Jo m'estimo molt a la meva parella, i tinc sort de tenir-lo, pero sempre havia sigut algú que sortia dia si i dia tambe a fora amb amics del carrer de sempre i ara tot ha canviat. No sé que deuen pensar despres de tot el que han ficat en mig, perque mai ningu m'ha vingut a preguntar (nomes una persona, a qui s'ho agraeix-ho molt). Desde que va començar, fara un any mes o menys, no paro de pensar, de ficar-me trista i no em sento la mateixa persona d'abans; descuidada de tot, alegre i ignorant les coses dolentes perque preferia enfocar-se en les bones. Ara se'm fa impossible. Sempre he donat molt per les meves amistats i sé que això no tothom t'ho torna, i que d'amics de veritat els comptaràs amb la mà. Però es que ja no hi ha. Els trobo massa a faltar encara que sapiga que les coses han acabat fatal i no hauriem d'arreglar-ho, pero es que no puc dormir mai aviat, em barallo molt amb la meva mare i no sé ni per què, em sento totalment buida i cada cop que hi penso em menjo molt molt i molt el cap. M'agradaria poder explicar millor què ronda al meu cap però es que no tinc ni idea de com fer-ho. Son masses coses les que penso. I em sento malament. Amb mi mateixa, no amb els demes. Es que no soc ni capaç d'odiar a ningú després de deixar-me com m'han deixat perquè entenc que una persona pot cometre errors. I soc algú que ho perdona tot. Però no hauria. I aquesta actitut de nena bona que s'ho calla tot i nomes empatitza amb els demés m'està matant perquè tot lo dolent ho sento cap a mi mateixa. Realment no sé què fer... A sobre ha vingut la quarentena i ho passo pitjor. No em sento gens bé.
Ho sento per tant de text. Espero que em pugueu llegir. Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Carai quina situació més desagradable, no?
Aquí hi veiem un parell de coses:
Per una banda aquesta idea que l'amor està per sobre de tot i que ha de passar al davant, sovint ens porta problemes a nivell de relacions socials (les amistats se senten descuidades) però també a nivell individual (qui sóc jo sense la meva parella?). És un tema que cal tenir present, perquè està molt acceptat socialment, però és una gran font de malestar.
Per altra banda, la pèrdua de les teves amistats pot ser molt dolorós. Si necessites parlar amb alguna persona, fes-ho! Sovint és important explicar com ens hem sentit i escoltar com s'ha sentit l'altra persona per poder reconstruir una relació més forta, més sana i més comunicativa.
Per tant, intenta crear aquests tres espais diferenciats: la relació de parella, la relació d'amistats i tu mateixa. Dedicant un temps per cada espai (on no hi intervinguin les altres persones). Centrant-te en aquests diferents àmbits de la teva vida i cuidant-los.
Esperem haver-te ajudat una mica, nosaltres seguim aquí...
La Laura Centellas