Aprimar-se amb m'amare, impossible
Fa ja uns mesos que vaig decidir començar a aprimar-me, per què no m'agradava el meu cos. Totes les meves amigues son primes ( jo tampoc es que hem consideri gorda, però m'agradaria baixar una mica de pes) el cas, es que primer vaig començar per no menjar xocolata ni altres aliments que portessin molts sucres, fins que ha arribat un punt que m'he obsessionat tan que ja ni esmorzo. Fa uns dies que m'amare va comancar a sospita que no esmorzava, i ara s'aixeca cada dia a fer-me l'esmorzar per què menji. (Quan no hem veu, el tiro a la brossa) Ella hem diu que estic seca, però jo penso el contrari. Jo hem vull seguir aprimant, però ella fa practiquament el possible per evitaro. No sé que fer?
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que et sents incòmode amb el teu cos, i que vas decidir aprimar-te per sentir-te millor, però que amb la teva mare és impossible. A més, quan et compares amb les teves amigues encara et sents pitjor. Amb tot això has començat a fer comportaments poc saludables amb el menjar.
Per començar, et recomano que intentis evitar comparar-te amb les teves amigues. I, si ho fas, has de ser conscient que elles no tenen la mateixa constitució ni el mateix metabolisme que TU. Per tant, si et compares amb elles, segurament et frustraràs. Cada cos i cada persona és diferent, així que la millor opció és que et comparis amb tu mateixa, que et fixis amb la tu de fa un temps. Perquè tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecta" no existeix, i el que conta és sentir-te a gust amb tu mateixa i estar sana.
Pel que fa al tema d’aprimar-te, comentes que primer vas començar eliminant de la teva dieta els aliments més greixosos i que portaven sucre, i fa un temps que llences l’esmorzar. Encara que en un primer moment ens doni la sensació que si ens saltem un àpat ens aprimarem més o compensarem algun àpat poc saludable que haguem fet, desprès ens fa un efecte rebot. Quan em salto un àpat, com l’esmorzar, el meu cos continuarà tenint gana, em continuarà demanant aliments per tenir energia. I, per tant, el que estaré fent és intentar no fer cas de la gana, i això em suposarà un esforç i em provocarà ansietat. I, quan arribi la hora de dinar, segurament menjaré el doble per saciar aquesta ansietat. I, al final, acabaré engreixant-me més i posant-me malalta.
Per això, et recomano que si et vols aprimar et posis en mans d’especialistes (nutricionistes, dietistes, metges,…), ja que ells són experts en el tema i t’ajudaran a conèixer millor el teu cos i a aconseguir els teus objectius de forma saludable. Però, la millor manera d’aprimar-se és mantenint un estil de vida saludable i sobretot uns bons hàbits alimentaris. Menjar saludable vol dir menjar de tot de forma variada. Això, vol dir que no és saludable menjar fregits cada nit, sobretot perquè poden fer la digestió més pesada, però tampoc és saludable menjar només amanides i menjar a la planxa. Pensa que el nostre cos necessita una certa quantitat de nutrients, greixos, proteïnes, vitamines,... per funcionar, i cada aliment ens aporta algunes d’aquestes coses en diferent mesura. Si comencem a eliminar aliments de la nostra dieta, el nostre cos no rebrà tot el que necessita i es posarà malalt.
Ja has fet el primer pas que és explicar com et sents i demanar ajuda. Així que t’animo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas