Problema delicat
Hola, bones.
Primer de tot, gràcies per crear aquest espai, i més en dies de confinament, ajuda bastant (almenys a mi!).
Jo sóc una persona molt sensible i empàtica, i per Internet m'he trobat en casos que no sé realment què fer.
Estic jugant en un joc online, que bàsicament pots socialitzar amb altres "avatars" i conèixer-los. M'encanta aquest joc, però de vegades et trobes amb temes una mica delicats. Vaig conèixer a un usuari del joc que li vaig anar agafant confiança fins al punt de que ens vam fer molt amics; em va explicar que a casa seva no tenia bona relació amb la seva familia (maltractament psicològic i físic, a vegades) i que no té cap familiar amb qui parlar sobre el tema, només amb 4 persones d'aquest joc i ningú més. Quan m'ho va explicar, em va venir la meva empatia i sensibilitat i respecte el que em deia (que no l'estimaven), se'm feia feixuc i porto uns dies amb ansietat constant sobre aquest tema, perquè realment no el conec i no puc saber què passarà i què no, ja que l'he conegut per un joc.
Jo el que vull és salut i amor per a tots, però en aquests casos de gent virtual on es coneixen a través d'un joc (no puc ni denunciar en aquest joc, ni avisar a ningú...) és molt frustrant per mi, ja que no sé mai què pot passar i què no... he pensat en deixar-lo de parlar, en seguir-lo animant, no sé què fer... També tinc moltes paranoies i penso que moltes conseqüències podrien ser culpa meva per no haver fet res. (Per cert, no és d'Espanya).
Gràcies :).
Laura Centellas

Hola!
A vegades hi ha històries que ens sorprenen molt i que ens afecten moltíssim. També hi ha persones que tenen una empatia i una sensibilitat més desenvolupada, de manera que de seguida connecten emocionalment amb les altres persones.
Tot això és molt bonic, perquè segur que fas sentir les persones molt estimades i molt acceptades. Però també és un aprenentatge per tu: cadascú és responsable de la seva pròpia vida.
Aquesta persona escull el que creu que el pot ajudar en la seva vida i tu no hi tens cap responsabilitat, d'acord?
Si ha parlat amb tu i t'ho ha explicat, segurament ja l'ha fet sentir millor. Pots seguir fent-li costat escoltant-lo i deixant que expressi tot el malestar que sent. Encara que no t'ho sembli, tenir aquest espai ajuda moltíssim!!
Per altra banda, també hauràs d'aprendre a protegir-te i a cuidar-te. Si hi ha algun aspecte o persona que t'absorbeix molt, potser caldrà posar-hi una mica de distància. Sigues honesta amb aquesta persona i explica-li que et conectes menys perquè necessites una mica d'aire, que la seva història t'ha impressionat molt i que voldries pair-la per poder ajudar-lo.
No tens ni la responsabilitat ni l'obligació ni la possibilitat de fer més coses per aquesta persona.
La Laura Centellas