Riure per després plorar.
Bones,
Útimament, quan alguna cosa em fa riure, les emocions se m'activen al 100%. Per una tonteria que normalment em faria gràcia, ric moltíssim i de cop m'invadeix una espècie de tristesa que em canvia el riure pel plor. No sé què significa ni per què em passa ja que quan penso en el per què estic plorant no em ve al cap cap resposta.
Mai he sigut de mostrar els meus sentiments davant de ningú, així que quan això em passa fàcilment ho amago dient que "estic plorant de riure" (dissimular això per alguna raó també em fa molt de mal emocionalment).
De fet, i respecte el que he dit abans de que qualsevol cosa em comença fent molt de riure, ja hi ha gent que ho ha atribuït a que vagi fumada.
No prenc cap tipus de drogues. Fins ara ho havia estat atribuint a l'estrès que significa aquesta espècie de 2n de Batxillerat.
Pot ser simplement estrès? Què podria fer per evitar que em passi això? Em fa sentir molt estranya ja que últimament em passa cada dia i a més em fa sentir molt fatigada passar de l'eufòria a aquesta tristesa d'un segon a l'altre.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Pel que expliques, sembla que hi ha diferents factors que afavoreixen aquesta muntanya russa d'emocions:
Per una banda, l'edat i l'adolescència. És real que ens afecta emocionalment i ràpidament ens canvia l'estat d'ànim. A vegades fins i tot, sense saber ben bé per què.
L'estrès de 2n de batxillerat. El batxillerat en sí sol ser un element d'estrès i amb l'estrès estem una mica més irritables, de manera que reaccionem més ràpid i més intensaments a estímuls petits.
La situació de pandèmia. L'estrès i l'angoixa general de la població ens afecta, encara que intentem fer vida "normal", tothom està més crispat, nerviós i una mica preocupat... i aquesta preocupació col·lectiva ens afecta al son, a la gana, a la rutina, a les emocions...
I aquí estàs tu! amb aquest combo de situacions que fan que les teves emocions estiguin totalment alliberades. Deixa que surtin! Riu quan et surti i també, sobretot, plora!!! Plorar és una forma molt sana de descarregar les tensions acumulades. No et continguis el plor, al contrari, si ho necessites, provoca-te'l! Veuràs que després et sentiràs més alleujada ;)
La Laura Centellas