Convivència familiar
Hola bon dia.
La meva consulta sera ràpida però realment necessita més gestió que el qué el necessito per aquí. Si ho faig és perquè em preocupa i m'agradaria poder parlar, ni que sigui minimament, amb alguna persona experta que em digui 4 coses clares. A casa som la meva mare, el meu germà petit (17 anys) i jo. La convivència és complicada, sobretot amb el meu germà i la resta de les dues persones. El centre del problema és amb ell i l'actitud que té. Aïllament, deixsadesa i mal humor. No ve d'ara ja portem un temps així, però amb el confinament ha anat a més i comença a fer-se insoportable i dolorós.
Que recomandes fer? S'ha parlat amb ell, de totes les maneres, i se li ha volgut oferir ajuda, però el tema a anar a més.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per la confiança, ja pots entendre que és complicat que et puguem ajudar en un tema tant concret i que involucra tantes persones.
- Feu una reunió i acordeu unes normes de convivència, amb les conseqüències que impliquin trencar-la.
- Manteniu un espai de convivència comú (amb les normes que pacteu) i deixeu que cadascú es gestioni el seu propi espai.
- Feu coses en família, i també respecteu els espais individuals.
- Si et preocupa el teu germà, parla amb ell des de la preocupació real: per què està tan desmotivat? Què li preocupa? què el fa sentir malament? ha tingut alguna experiència dolorosa últimament? Com se sent dins la família? Potser des d'aquesta empatia podeu trobar punts en comú.
- Proposa-li a la teva mare que busqui ajuda professional d'un terapeuta familiar, per reconduir la situació.
Seguim aquí per qualsevol consulta ;)
La Laura Centellas