Masturbació
Hola, ja fa un temps q al intentar-me masturbar no noto gens de plaer i fins i tot ho passo malament, al començar a tocar me ja no m'agrada. L'any passat la meva mare em va obligar a posar-me un tampo i ho vaig passar molt malament. Em va dir q pq no em fes tan mal ni cosa em comencés a descobrir i mirar però no m'agrada gens noto com un dolor intern. Les meves amigues diuen q no em creuen i q m'ho invento i realment m'agrada, però no és així.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc volem dir-te que masturbar-se és una decisió personal, en cap cas una obligació i no ho hauríem de passar malament quan ho fem, tot el contrari, hauria de ser un moment de plaer, de connexió amb nosaltres mateixes i de satisfacció.
Potser estaria bé que miressis els teus genitals, que agafessis un mirall i observessis la teva vulva i totes les seves parts. Sovint moltes noies pensen que a l'hora de masturbar-se han d'introduir els dits dins de la vagina, però generalment no senten el plaer que s'esperaven. És completament normal, les terminacions nervioses en la vagina i la vulva es troben en la seva gran majoria a la zona del clítoris i a l'entrada de la vagina, no a l'interior. Ens imaginem que la penetració serà la pràctica sexual amb la qual gaudirem més però no és així, l'estimulació del clítoris i el seu voltant, és molt més estimulant i plaent, ja que aquesta és la seva única funció, proporcionar plaer.
Recorda també que el nostre gran òrgan sexual és el cervell, per tant, també és molt important que estiguem connectades amb allò que estem fent, amb pensament que potenciïn l'excitació i el plaer.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas