Fàstic d'any
Vaig començar l'any molt bé, realment era feliç. Però desde llavros han passat una sèrie de coses que m'han anat esfonsant cada vegada més i ara sento que no mereix la pena aixecar cap. Primer de tot, em vaig liar amb un amic meu anant de festa, la cosa és que mai se'm hagues passat pel cap tenir res per ell, però des de llavors vaig sentir que em molava; un altre dia de festa vaig intentar -ho amb ell i em va rebutjar de les pitjors de les maneres. També, vaig aprobant tot però no trec les notes que treia abans (que eren molt bones) i em sento una inutil. Finalment desde tot això del confinament m'he adonat que les meves amigues no ho son tant ja que passen de la meva cara. Tot això, juntament amb problemes familiars (herències i disputes entre membres de la meva familia) i la situació actual del món m'han acabat d'esfonsar. Segurament podria desaparèixer i a ningú li importaria. Estic esfonsada, noto que he tocat fons. No se perque la vida em tracta d'aquesta manera, només em dona desgracies i jo em considero una bona persona, no es just.
Laura Centellas

Hola bonica!
Tens raó, hi ha temporades que sembla que tot ens vagi malament!
Però fixa't en la teva consulta, ens comences explicant que a principis d'any estaves feliç! això vol dir que aquesta ràbia i impotència que sents ara, també marxarà, ja veuràs.
Anem a pams:
- L'amor.... L'amistat i l'amor a vegades tenen una línia molt fina que els separa, i això vol dir que potser una de les dues persones ha començat a sentir atracció mentre que l'altra continua sentint amistat. I tot és lícit i s'ha d'acceptar. Entenem que es pot acceptar el rebuig, però que les formes no van ser les mateixes. Si veus que no t'ha respectat, que t'ha fet sentir malament i que ha sigut cruel amb tu... potser hauràs de tallar l'amistat. És la manera de cuidar-te
- Les notes. No sabem si les notes han baixat des del confinament o des d'abans. En tot cas, si és des d'abans, intenta buscar quines coses fas diferent: les hores que hi destinaves, la teva motivació, la teva concentració, la dificultat de l'assignatura... Pot ser que el teu estat d'ànim també hagi afectat al teu rendiment acadèmic. Això vol dir que la teva capacitat continua sent la mateixa!! l'únic que estàs vivint un mal moment. Tens algun professor/a amb qui et sentis còmode per poder parlar? A vegades va bé buscar ajuda ;)
- Les amigues. No sabem què ha passat, però amb el confinament és natural que s'hagin d'ajustar algunes coses (horaris, intererssos, ...) Si no et sents còmode amb tot el grup, intenta parlar a soles amb alguna d'elles, potser et sentiràs més acompanyada.
- Problemes familiars. És un xou aquestes disputes familiars! Intenta mantenir-te'n al marge i deixar que els adults se n'ocupin. Si sents que et demanen que et posicionis, explica'ls que tu no hi vols tenir res a veure i que prefereixes que siguin ells.
Finalment, ets una bona persona, ho sabem. I la gent que t'estima també ho sap. Passem males temporades i sembla que no s'acabin les desgràcies, però s'acabaran, ja ho veuràs!
Escriu-nos sempre que ho necessitis, nosaltres seguim aquí.
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas