Pensaments d'autolesió i suicidi
Bona tarda.
Com molts suposo que estic visquent una situació molt complicada, pero ja d'abans estaba vivint una situació depresiva, i ja em va passar l'any passat, que tenia aquesta sensació i depressió. Últimament veig, que tot em va malament, que per cada cosa bona em passen tres de dolentes, i encara m'hi contro-lo pero moltes vegades penso en autolesionar-me i de vegades fins hi tot de rendir-me del tot... No se que fer...
Laura Centellas

Hola!
Ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació, a vegades sembla que el món es torna molt fosc i que no hi ha alternatives... No sabem si has pogut treballar aquesta sensació de depressió amb algun professional de la psicologia, ja que potser t'aniria bé poder-ho parlar... no trobes?
Per altra banda, les autolesions no són mai una solució, ja que és una manera d'enganyar al cervell que no funciona. És a dir, fent-te mal físicament, sembla que no sents el dolor emocional, però una vegada s'ha curat, el dolor emocional continua allà... i segurament amb més intensitat. I pot aconseguir que et trobis en un cercle.
Aquest cercle es pot trencar, de veritat. Sovint els problemes són temporals, duren un temps, però no són estables al llarg de tota la vida, en canvi el suïcidi és una decisió definitiva, no hi ha marxa enrera.
Per tant, et sembla si abans provem altres solucions i alternatives?
- Busca algun espai segur on desfogar-te, on poder plorar i deixar-te anar.
- No prenguis cap decisió a la nit. Espera a que es faci de dia. És un pacte amb nosaltres, val?
Ens agradaria que ens anessis escrivint, per saber com estàs i com et trobes. Si vols em pots enviar un correu electrònic a info@laiasala.cat
Una abraçada!
La Laura Centellas