CREC QUE TINC VAGINISME
Estic molt preocupada perquè ara no m'entra del tot un dit a la vagina i abans em podia posar un tampax i m'entrava un dit bé (dos no), també vaig intentar posar-me la copa menstrual varies vegades però tampoc puc. Potser que tingui vaginisme? Quina és la solució?
Laura Centellas

Hola,
El vaginisme és una contracció involuntària de la musculatura vaginal que impedeix la penetració ja sigui d'un dit, un penis o un tampó, per exemple. A vegades, si estem nervioses, aquesta musculatura es pot tensar, dificultant que puguis introduir un dit o el tampó.
Et recomanaríem que agafessis un mirall petit i que poguessis observar bé els teus genitals. Estigues tranquil·la, respira pausadament i primer mirar bé tota la zona de la vulva i l'entrada de la vagina. Un cop ubicada separa els llavis i a poc a poc, intenta introduir un dit o l'aplicador del tampó, a veure si d'aquesta manera et resulta més senzill. Recorda també seguir l'orientació de la vagina, no va en línia recta cap amunt, més bé com si anessis en direcció al cul.
Si tot i així, segueixes amb dificultats, el més recomanable seria una valoració per part de la ginecòloga o llevadora, o d'una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas