Asexual?
Hola!
Tinc una consulta. A veure em costa una mica d’explicar perquè no se segur si això es el que em pasa.
Jo sempre he sigut una nena completament normal com les meves amigas, però arribat un punt quan vam anar creixent, jo ja sentia que no era com elles del tot. Per exemple jo mai he sentit cap tipus d’atracció cap a algú, m’he obsessionat o posat calenta com elles diuen. Potser sóc jove encara, però si que m’ha arribat a agradar a algun nen al transcurs de la meva vida encara que no es el mes normal de mi. Arriba un punt en el que desconfien de mi ja que no sento atracció per ningú i no em m’arriben a creure mai del tot. De vegades he pensat en inventar-ne que si que m’atrau algú per poder formar part d’aquestes converses. També esta el tema de liarse amb algú i la veritat es que em fa curiositat però encara mai em ve de gust i em sento rara quan algú m’ho demana.
Fa una setmana vaig llegir un article en el que una jove explicava la seva experiència i em vaig sentir molt identificada. Després d’haver pensat molt he arribat a la conclusió de que jo podría ser asexual i com això faria que tot el que em pasa tingui sentit.
A mi m’agradaria sentir allò que elles senten, no se si hauria d’esperaro o seré així sempre. De totes maneres jo em sento be com soc i només m’agradaria que tothom entengués i jo també el que no sento i com soc.
Laura Centellas

Hola,
Potser el que podries intentar és sentir el que sents sense esperar sentir una cosa diferent. Estem en una societat heteropatriarcal i això fa que si no encaixem en aquest model ens doni la sensació que no tenim lloc. Per sort, cada vegada més tenim més referents de models de relacions diferents al establert socialment.
Les persones asexuals són aquelles que no senten atracció sexual per ningú, és a dir no tenen interès en aquest sentit. Hi ha qui considera que l'asexualitat és una orientació sexual més al costat de l'homosexualitat, l'heterosexualitat, la bisexualitat, etc...
Actualment existeix un debat científic per decidir si s'inclou com a orientació sexual o es defineix com a una falta d'orientació sexual.
Intenta no forçar-te i no comprar-te, si no ho fas, podràs escoltar i sentir què és el que realment sents.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas