preguntes sobre pastilles
Holaa. Fa poc em van receptar pastilles anticonceptives i m’han sorgit alguns dubtes ja que mai n’he pres.
- El dia que em vingui la regla, hauré de prendre les pastilles placebo o les normals (les primeres)? Si és comença per les 1res, la pròxima regla em vindrà al cap de 21 dies?
- Si començo a prendrela el 1r que em ve la regla, quan sem acabi la regla (em sol durar 5 dies) podré fer-ho sense condó? O haure d’esperar uns dies més perquè pot ser que no sigui efectiu?
- En el cas de que no pugui pendreme’les el 1r dia que em vingui la regla per, es pot començar a prendre les pastilles més tard o no és recomanable? (per exemple, el 3r dia de regla, o 1-2 dies després de que se’m acabi la regla) Si es pogués, hauria d’esperar uns dies a fer-ho sense condó?
Mercii
Laura Centellas

Hola,
El millor seria que ho poguessis consultar amb la llevadora o la ginecòloga que t'ha receptat l'anticonceptiu hormonal, ja que depen de quin sigui t'han de donar unes indicacions o unes altres en funció de les hormones que portin.
En general la primera vegada que prens anticonceptiu hormonal es comença a prendre la pastilla amb hormona (o es posa l'anell vaginal) en el 3r dia de la regla. a partir d'aquí es pren pastilla durant 3 setmanes amb hormona i després ve la setmana de pastilla placebo, que amb algunes marques es pot estalviar de prendre-la i de fer "descans", així no et baixaria la regla, ja que en realitat és una falsa menstruació ja que no menstrues perquè l'hormona fa que els teus ovaris quedin parats i no funcionin.
Per tant, et recomanem que contactis via telefònica amb la professional que te les ha indicat i puguis resoldre aquests dubtes pel teu cas en concret.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas