Els meus pares
Bona tarda, estic desesperada, els meus pares em tracten com si tingués 5 anys. No entenen que tingui novio i que vulgui que ell vingui a casa (quan no hi ha confinament òbviament), no entenen que tinc les meves propies opinions i que son igual de respectables que les seves, no entenen que decideixi no depilar-me... Em tracten com si fos idiota, em sento despreciada, sento que mai soc suficient en cap aspecte, que les molesta que no sigui tal i com ells esperen que sigui, pretenen manipular cada aspecte de la meva vida fins al mes minim detall. Estic desesperada, no se que fer i la cuarentena d'aquests dies només ho esta empitjorant, pero no puc anar-me'n, hem consumeixen la energia, i necesitaba explicar-li a algu tot això, però realment no ningú hem compren i tampoc tinc ningu a qui explicar-li aixi que tampoc perdo res en explicar-ho per aqui encara que no serveixi de res.
Laura Centellas

Hola!
És difícil poder-te ajudar des de darrera una pantalla, però intentarem donar-te alguns consells.
1. La teva família està aprenent a conviure amb una adolescent. Fins ara han sabut fer de pares d'una criatura, però a mesura que et fas gran, també han de canviar la seva manera d'educar. Dona'ls una mica de temps ;)
2. Han de fer un seguiment de les teves decisions, encara són responsabilitat de la teva família. És el seu deure com a família. Sabem que fa ràbia, però són els teus responsables.
3. Busca algun espai i persona amb qui desfogar-te. Explicar com ens sentim ens ajuda a reorganitzar les idees i poder entendre el punt de vista de l'altra persona.
4. Pacta amb la teva família algun tema important per tu. Si és important que coneguin la teva parella, fes-los-ho saber i busqueu algun acord on tots us sentiu còmodes. Potser acceptaran que vingui a casa si els primers dies us quedeu al menjador, per exemple. Valora les possibilitats abans d'enfadar-te ;)
Nosaltres seguim aquí!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas