ansietat i parella
Bones,
tinc ansietat (exactament social, però també solc tenir quadres d'ansietat desde fa temps per altres motius no relacionats amb ansietat social) i doncs tinc parella desde fa 2 anys, i ens va relativament be.
Ara bé, ell i jo som bastant diferents (jo soc molt insegura, perfeccionista...) pero estem bé (millor que al principi de la relació) però tinc un problema i es que quan ell m'explica que li està anant fatal algo, o que ho esta passant malament o coses males que li ha passat durant un dia i que per culpa daixo està malament doncs també em poso jo bastant malament, fins el punt que l'altre dia al explicar-m'ho per telefon em va donar un atac d'ansietat (pero ell no es va enterar ja que dissimulava, i quan va penjar em va anar a mes). No nomès em passa amb aquestes situacions amb ell, sino que també em donen atacs alguns cops d'ansietat quan ell es comença a picar per tonteries (la majoria de cops ajens a nosaltres), i quan em veu que tinc l'atac em calma i m'ajuda pero es que al cap d'un temps torna a picarse per tonteries i torna a passar... Cada cop estic mes preocupada pq si en un futur seguim junts i vivim junts pues no vull estar sempre amb atacs d'ansietat... cada cop mes soc mes susceptible a tenir-ne i no vull que em passi per coses alienes a mi.
Que puc fer perquè no em passi?? gràcies
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, m'agradaria assegurar-me que estàs tenint suport psicològic per l'ansietat. Si no és així, parla-ho amb la teva família i busqueu algú que et pugui orientar i ajudar de manera més individualitzada i fent un treball més profund.
Per altra banda, crec que amb la teva parella hi ha tres aspectes que hauràs de treballar:
1. Aprendre a diferenciar-te d'ell. Cadascú té els seus problemes i hem d'aprendre a saber què és responsabilitat nostra i què és de l'altra persona. Tu li pots donar suport, el pots escoltar i, si t'ho demana, li pots donar consell. Però serà ell el que decidirà com abordar aquesta situació, d'acord? Sou dues persones diferents, amb vides independents, que esteu decidint compartir part del camí.
2. Aprendre a discutir i tenir opinions diferents. Encara que us enfadeu, encara que hi hagi aspectes l'un de l'altre que no us agradin, no és la fi del món. Cal aprendre a intercanviar opinions i a ser conscients que, encara que tingueu opinions diferents, l'amor hi continua sent.
3. Mica en mica aprendràs a conèixer millor la teva ansietat. A reconèixer quan et ve l'atac de pànic i com evoluciona. Et coneixeràs més, tindràs més eines per gestionar-la. Però primer hauràs de fer aquest aprenentatge.
Nosaltres seguim aquí!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas