X coses
Ja fa dos mesos que no em baixa la regla, hi ha dies que em marejo molt fins el punt destar a res de caure, tinc la panxa tot el dia remoguda i no tinc gens de gana, pero com mes maprimo mes noto tot aixo. Que mesta passant?
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Dius que ja no et baixa la regla, que últimament tens la panxa remoguda i estàs perdent pes. Tot plegat et preocupa perquè no acabes d’entendre què t’està passant.
A vegades, la regla no és regular. Pot ser que un més no ens baixi o que ens baixi més d’hora o més tard. Però, si no ens baixa la regla durant uns mesos, és important que anem al ginecòleg o al metge de capçalera per veure què passa ja que ens hi juguem la salut. Quan perdem pes, el nostre cos deixa de produir les hormones necessàries per fer l’ovulació i deixem de tenir la regla. La regla és molt important, no només per si volem ser mares o no, sinó perquè regula el sistema hormonal del nostre cos. Sense regla sens començaran a debilitar els ossos, ens podrem quedar estèrils i afectarà al nostre benestar emocional, entra d’altres.
D’altra banda, comentes que quan més t’aprimes més dèbil et sents i més remoguda notes la panxa. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Perquè cada cos és únic i funciona diferent. Sinó el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. Per aquest motiu, et mareges i tens la panxa remoguda. Quan deixem de menjar el nostre estómac es fa petit i ens pot fer pensar que no tenim gana, però amb aquestes reaccions el teu cos t’està dient que està al límit i necessita menjar. L’important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i per aquí és difícil que en puguem parlar bé, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas