Informacio general
Ningu no m ha ensenyat mai res sobre sexualitat, i ara que estic a prop de fer ho per primer cop em surgeixen alguns dubtes que m agradaria resoldre...
1 m ham dit que no cal que m operi de fimosi. Pero no entenc perque el glande ha de quedar al descobert. Quan es te sexe figura que la pell s ha de tirar enrere i quedar al descobert? Quan esta erectil puc deixar el gland al descobert, pero em pot fer una mica de mal
2 si mai he tingut relacions, puc tenir alguna malaltia de transmissio sexual?
3 tinc uns petits "granets" al tronc del penis, pero quan he anat al metge mai m han dit res al respecte, que pot ser?
Laura Centellas

Hola,
És completament natural tenir dubtes les primeres vegades, segur que molts adolescents es fan les mateixes preguntes. Anem per parts:
1. Si la pell baixa, i pots deixar el gland al descobert, sense que això faci mal, pots estar tranquil. Si notes molèsties o no acaba de baixar del tot, aleshores et recomanaríem que demanessis hora amb el teu metge perquè pugui valorar-ho i indiqui si cal fer alguna cosa.
2. Es pot tenir alguna infecció que es transmeti de forma sexual encara que no s'hagi contagiat per aquesta via. La millor manera de saber si en tenim cap és fer-nos les proves, i mantenir mesures de prevenció quan tingueu relacions sexuals (per exemple, ús del preservatiu).
3. Nosaltres no som dermatòlogues, així que ens és complicat determinar que deu ser, però segurament formi part de la pell i no tingui més importància. Si el metge ho ha vist, i mai t'ha comentat res, segurament és perquè tot està correctament. De totes maneres, si ho vols, a la propera revisió que tinguis, comenta-li perquè ho pugui revisar.
Una abraçada!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas