desmotivació
hola
escric perquè desde que estem confinats cada vegada estic pitjor. tinc baralles bastant fortes amb els meus pares i necessito veure als meus amics, perquè ells són els únics pels que tiro endavant la meva vida. em costa molt dormir i quan ho faig em desperto més d'una vegada durant la nit. tinc ganes de plorar constantment però em costa que em surtin les llàgrimes i em piquen els ulls. tinc molts atacs d'ansietat i necessito poder sortir i córrer. només vull quedar-me al meu llit llegint o veient Netflix, però la meva família m'obliga a sortir i fer coses productives. aquesta setmana santa ha sigut pitjor perquè no tenia deures ni res amb el que pugui ocupar el meu temps.
em sento buida i enfonsada, i només vull que s'acabi tot això ja.
sento que no puc més. ajuda, siusplau.
Laura Centellas

Hola!
Sí que pots. L'ésser humà és resilient, això vol dir que és capaç d'aguantar situacions extremes. Recorda-ho.
Tot i així, la sensació que descrius, és una sensació de fatiga general. Això passa quan una situació extrema s'allarga molt temps. Al principi estem molt actius i motivats, però a mesura que avancen els dies apareix la desmotivació, la tristesa i la ràbia. Deixa't sentir aquestes emocions i busca maneres de treure-les i expressar-les.
Per altra banda, per intentar reduir aquesta sensació que això no s'acabarà mai, és important que et centris en el dia a dia. Reparteix el teu dia entre estones de deures, estones amb els amics i amigues fent alguna cosa (planegeu activitats conjuntes a les tardes. Per exemple, feu que cada dia organitzi l'activitat una persona: podeu ballar junts, mirar sèries, concurs de pastissos, classes d'activitat física, concursos de moda hortera....) Qualsevol cosa que us tingui connectats!!
També t'aniria bé si almenys un cop a la setmana feu alguna cosa en família divertida, com jugar a l'UNO, fer un àlbum familiar o acabar un puzzle... el que vulgueu! Però alguna estona entretinguda en família és important.
Finalment, això s'acabarà. En algun moment la pandèmia estarà controlada i podrem tornar a gaudir del contacte físic, del carrer, de la natura, de les trobades a la plaça... del contacte social que necessitem per sentir-nos bé.
Espero haver-te ajudat una mica
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas