POR
Porto ja un temps amb la meva parella i volem fer-ho per primera vegada pero a mi em fa bastant por per si em fa mal o per si em quedo embarasada per qualsevol motiu, algun consell per treurem aquesta por?
Laura Centellas

Hola,
Si feu servir correctament els mètodes anticonceptius, en principi podeu estar tranquils perquè la seva eficàcia sòl ser alta. Per exemple, el preservatiu masculí, que és el mètode anticonceptiu més utilitzat al començament, ja que protegeix davant d'un embaràs no desitjat i també de la transmissió d'ITS, té una eficàcia del 97% aproximadament.
És important, per això, que aprengueu a col·locar-lo correctament, que el conserveu amb les mesures adequades perquè no es faci malbé, i que en tingueu més d'un per si de cas.
Si aquest mètode fallés, estaria indicada l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà), que en cap cas ha d'utilitzar-se com a mètode anticonceptiu habitual, únicament si el nostre mètode anticonceptiu habitual falla.
Pel que fa al mal de la primera vegada, no sempre fa mal. Aspectes que poden ajudar: que estiguis el màxim de relaxada i tranquil·la possible, sabem que tenir certs nervis la primera vegada són completament normal, però segurament podem fer coses perquè afluixin una miqueta, per exemple, fer-ho amb una persona de confiança, amb qui nosaltres realment vulguem i quan ens sentim preparades per fer-ho, que ho feu en un lloc on pugueu estar tranquils sense possibles interrupcions... Important també no tenir pressa, anar a poc a poc, podeu jugar molt sense incloure encara la penetració del penis: masturbació, carícies, petons, sexe oral... Doneu temps a que el cos s'exciti, augmenti la lubricació i ajudi a que la penetració sigui més fàcil. Si fa mal, aneu més a poc a poc, o atureu-vos.
Esperem que vagi molt i molt bé, i si tens encara dubtes, dóna't més temps! No hi ha pressa!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas