La seva ment...
Bones!
Bé, la consulta no és per mi, és pel meu novio, però com sé que ell no buscarà ajuda ho intentaré per aquesta via jo..
(Portem junts quasi 2 anys..)
Fa mesos que el meu xicot no és com abans; treballava de matins i estudiava de tardes, però va decidir deixar els estudis perquè diu que no es veu capaç de mantindre res i que es sent un fracassat. Gairebé no ens vèiem i no em parlava pel Whatsapp amb la mateixa actitud com normalment..
Amb això del confinament ha hagut de deixar de treballar, però seguia sense parlar-me i es passava el dia jugant amb l'ordinador tancat a la seva habitació i fumant. Vaig comentar-li que em feia mal la seva actitud i que necessitava que féssim una mica de vida de parella per distreure'ns una mica tots dos, però deia que ell estava bé així i que no es sentia còmode estant pel mòbil. (A tot això se que es passava fins les 6 de la matinada jugant i s'aixecava a les 4 de la tarda).
Veient la situació i reflexionant sobre la seva actitud, em replantejava si estar amb una persona així i li vaig comentar que necessitava tenir una vida més sana perquè tot i que no ho veiés ell no està bé, no es mou ni fa res pel seu benestar.
Ell m'ha acabat confessant que es sent un fracàs, ja que no aconsegueix res del que es proposa, dius que no té amics i la situació a casa diu que no està bé. També que és un rebuig humà, que no val per res i que no té motivació per res, que només vol fotre's un tir i desapareixer d'aquest món.
Em van fer molta por les seves paraules, crec que pateix depressió i per molt que jo intenti fer-li veure la vida d'una altre manera em fa mal que no em faci cas (sent jo la única que el tracta). La seva autodestrucció m'està matant a mi, i no sóc capaç de deixar de donar-li voltes a tot això perquè penso què podria arribar a suïcidar-se i no m'ho perdonaria mai. Sé que necessita un psicòleg, però em va deixar ben clar que no vol ajuda, me l'estimo massa com per perdre'l...
A dia d'avui no se res d'ell i amb això del confinament se'm fa costa amunt tot, ell no té diners per un psicòleg ni tampoc intencions per anar-hi a més que ho veig inviable perquè no podem sortir enlloc..
En fi,
Gràcies...
Laura Centellas

Hola!
Ostres, la teva consulta és complicada, ja que en temes de benestar emocional és important que sigui la mateixa persona la que demani ajuda.
Pel que expliques, la teva parella està passant un moment molt autodestructiu, amb apatia, sense motivació i amb pensaments suïcides. Es important que puguis buscar més persones amb qui compartir aquesta informació. Com és la seva família? Potser si ho saben, poden actuar i ajudar-lo a buscar ajuda professional.
Actualment, les consultes psicològiques es mantenen, la majoria, en format online, així que segurament trobareu algun professional que pugui atendre'l (si ell també ho vol).
Finalment, el que ens preocupa és la teva salut mental. Tu mateixa dius que t'està afectant, per tant, en algun moment hauràs de cuidar-te i protegir-te. Per molt que estimem a les persones, no podem fer res per salvar-les d'elles mateixes.
Tu pots estar al seu costat i escoltar-lo. Fer-li companyia i donar-li ànims, però ell ha de voler sortir-se'n!
Si sents que aquesta situació et sobrepassa, demana ajuda per tu. Per saber posar límits, i per no assumir la responsabilitat del que està fent la teva parella. És la seva vida, no és responsabilitat, teva, d'acord?
En resum, comparteix la situació amb altres persones, com més persones n'estiguin al cas, més fàcil és que se'l pugui ajudar.  I busca suport per tu, que també el necessites, d'acord?
Espero haver-te ajudat una mica
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas