Menjar
Fa 3 anys jo assistia a un psicòleg perquè quan menjava vomitava. Abans del confinament vaig tornar a recaure en la mateixa historia però a mesura que passaven les setmanes anava millorant. Al començar el confinament tot ha canviat i he fet la recaiguda mes heavy de la meva vida. Menjo però ho escupo tot en un mocador quan els meus pares no em veuen. No puc mes, cada dia el sentiment de culpabilitat quan menjo creix i em cosa molt avançar. Es un problema que fa anys que tinc però me mare no s’ho pren enserio, diu que de tant en tant em faig paranoies. Però ara mateix sento que no puc avançar i que cada cop es va a pitjor. Crec que necessito ajuda, que puc fer?
Laura Centellas

Bon dia preciosa!! Primer de tot, et vull donar les gràcies per confiar amb nosaltres!
Pel que ens expliques ja fa 3 anys vas estar en tractament perquè vomitaves el menjar, i sembla que tot anava bé. Però, amb el confinament tot s’ha complicat. Ens preguntes quines opcions tens de rebre ajuda. Així, que vull felicitar-te perquè el primer pas i el més difícil
és reconèixer que no estem bé i amb aquesta consulta el primer pas ja l’has fet!
Et recomano que et tornis a ficar en contacte amb el psicòleg que et va ajudar en aquell moment, ja que coneixerà el teu cas i ja sabrà com pot ajudar-te. Encara que estiguem en confinament, molts professionals ofereixen suport fent videotrucades o per telèfon. Pensa que ja has pogut millorar una vegada, ho pots tornar a fer. Una recaiguda no és un fracàs, sinó que forma part del camí de la recuperació.
També, ens comentes que la teva mare no s’ho pren en serio. I, això et fa sentir malament. Pots intentar buscar un moment per explicar-li, i fer-li veure que per tu és important i que t’està fent patir.
Ja que has arribat fins a nosaltres, vull que sàpigues que NO estàs sola. Per aquí és complicat ajudar-te com cal, per això, el meu consell és que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. Som una associació que intentem donar recolzament i acompanyar-vos, NO fem ni diagnòstics ni tractaments. Esperem la teva trucada, el telèfon és 93 454 91 09.
La Laura Centellas