Alguns dubtes*
Hola, bon dia! Us escric perquè us vull consultar una cosa. Tinc parella des de fa ja un temps i estem a punt de donar el pas. Ell ja ha tingut relacions varies vegades però jo no, és la meva primera vegada. Li tinc molta confiança i em trobo bastant preparada ja per donar el pas. El que passa és que estic una mica nerviosa perquè no sé com anirà la meva primera vegada tot i que també en tinc moltes ganes i curiositat (guanyen la curiositat i les ganes, però els nervis no deixen de ser-hi).
És normal que estigui una mica nerviosa tot i tenir ganes? Què puc fer per estar més tranquila i relaxada, a part de fer preliminars? També estic nerviosa per si es trenca el preservatiu i hi hagués risc d'embaràs. Hi ha altes possibilitats de que es trenqui el preservatiu?
Espero que em resolgueu aquests dubtes, siusplau! Gràcies!!
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per escriure'ns! És completament normal que estiguem nervioses i nervioses les primeres vegades, de fet, tot i que la teva parella ja hagi tingut relacions sexuals, és possible que la primera vegada que les tingui amb tu, també estigui neguitós.
Per estar tranquil·la i relaxada, és important la comunicació i la confiança, que ell sàpiga que estàs nerviosa, és important. També és important que si en algún moment vols parar, ho diguis i pareu. Si et fa mal, també és important que ho diguis i pareu. Escolta't i comunica't amb ell. Ell no pot llegir els teus pensaments, per tant, és important que tu li vagis dient com et sents.
Pel que fa al risc d'embaràs, quan tenim relacions sexuals podem contraure Infeccions de Transmissió Sexual i podem quedar-nos embarassades, el tems és fer el possible per a que no passi. La por ens pot ajudar a ser prudents: utilitzar sempre preservatius i acudir al Centre d'Atenció Primària si hi ha algun accident com que es trenqui el preservatiu, fer-ho en un lloc on estigueu tranquils, etc...
Una abraçada i gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas