Consulta sobre relació
Hola bona tarda, el cas es que tinc novio desde fa 1 anys i mig casi. El cas es que fa un mes i mig o asi, es va enfadar amb mi per un seguit de coses que no són tampoc de vital importància per una relació, em podeu dir que em penseu? El cas es que ell està a dieta i quan va a un bar amb mi no vol menjar res i m'ha dit que li sembla una falta de respecte i que es de mala educació que jo em demani per exemple unes braves quan ell està a dieta i també li agraden, també li molesta molt que jo de tant en tant falti a clase, degut a que no em trobi amb ànims o aquell dia estigui cansada i jo ja li he dit que aixó és cosa meva, que ja tinc 20 anys i assumeixo les consequències dels meus actes... També li molesta que quan estem de rialles i tal, jo faci alguna que una altra tonteria quan ell també les fa i llavors em diu que sóc una nena petita. També s'enfada quan li repeteixo alguna cosa 2 o 3 vegades perquè diu que sóc molt pesada, quan a vegades no ho puc controlar perquè se me escapa. Però el cas es que em diu: et penses que sóc idiota per a que em repeteixis les coses tantes vegades?, i a mi no m'agrada que em parli així, i li he dit i m'ha dit que ja ha pèrdut la paciència i que per aixó em parla així. També s'enfada amb mi quan s'assabenta que vaig a dinar al mc donald o al burguer king, ja que em diu que no hauría de menjar aquestes coses i em diu que hauría de fer esport. I les últimes vegades que vam quedar, quan estàvem parlant em deia tota l'estona: ''el tono'' ''el tono'' perque jo sóc una persona que té una veu bastant forta ja de per si, i es la meva veu.
Ell diu que si no canvio aquestes coses, la nostra relació s'acabarà, però jo penso que no són coses greus sinò més ben bé una tonteria.
Laura Centellas

Hola!
Nosaltres no podem dir si és una tonteria o no, perquè per ell és prou important com per plantejar-se la relació, així que, per ell no són tonteries.
És evident que sempre hi haurà aspectes de l'altra persona que potser no ens agraden, però una relació sana implica l'acceptació de la persona, sense "voler-la canviar". Tots tenim les nostres manies i potser hi ha coses de l'altra persona que ens posen nerviosos. Llavors hem de valorar si la relació ens aporta prou benestar com per acceptar aquestes manies. Cadascú ha d'escollir-ho.
Creiem que potser tu també hauries de valorar la relació i decidir si t'aporta més benestar o més malestar.
Sigues honesta amb tu mateixa i decideix si vols canviar tots aquests aspectes de tu mateixa per estar amb ell. Creiem que és el missatge que t'està donant...
Esperem haver-te ajudat una mica
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas