Problemes
Hola, primer de tot moltes gràcies per el que feu.
Escric això perquè us vull explicar la meva situació. Estic amb noi des de fa 2 anys però no li tinc confiança. Va passar una cosa (com una mena de traició) i des de aquell dia ja no he pogut confiar més en ell. I clar, després es super difícil estar tranquil·la perquè dubto per qualsevol cosa, i tot ho poso en dubte. Ho hem parlat molts cops i ell em diu que no tornarà a passar, que es va equivocar molt, que estigui bé... Jo intento confiar però es que no puc. I una altre cosa, els gelos. És horrorós, jo no sóc gelosa però amb ell sí, i bastant. Em molesta casi tot encara que siguin amigues i ja està. I el que faig es guardar-m'ho per a mi, per evitar discussions. Sé que els gelós són tòxics i per això vull deixar de tenir-ne. Però la barreja entre desconfiar i gelós és una mica esgotadora. Ell també ho és i potser això m'ha fet tenir-ne. No sé, no estic gaire ''segura'' en aquesta relació, i ell m'ha demostrar que puc estar-ho, però son pensaments meus i inseguretats des de que va passar allò. També sóc una persona que es menja molt la olla. Jo només vull estabilitat emocional i ja està. També he de dir que la nostra relació es maca i ens ajudem molt mútuament i tot això que fan les parelles però té les seves cosetes i voldria que es resolguessin per estar completament feliç i tranquil·la. Que em recomaneu?
Moltíssimes gràcies de veritat.
Laura Centellas

Hola!
Pel que ens expliques, és natural que, si hi va haver un episodi de "traïció", tu estiguis en la desconfiança i de seguida se t'activin les "alarmes".
Si ho heu parlat més d'una vegada, però no ho acabeu de resoldre, potser haureu de buscar ajuda professional, que us orienti sobre com perdonar aquest episodi.
Per altra banda, si et coneixes suficient per saber quan apareixerà aquesta desconfiança, hauràs d'aprendre a contrastar-la amb la informació que tens d'ell. Com s'ha comportat amb tu? quan hi ha hagut alguna situació complicada, ho ha parlat amb tu? Quines experiències tens que et facin sentir segura? Confia en això que esteu construïnt (si per tu és important) i mica en mica podràs confiar més en ell.
Els fantasmes poden aparèixer de tant en tant, sobretot quan estiguis en un moment vulnerable, així que aprèn a analitzar què et passa a tu, si estàs en un moment d'estat d'ànim baix... potser explica que aparegui de nou aquesta por.
Si, malgrat això, no pots refer la confiança en ell, potser serà important que ho treballis, o ho treballeu conjuntament amb algun especialista de la psicologia ;)
Espero haver-te ajudat una mica
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico
La Laura Centellas