Lilo
Fa 5 mesos ho vaig deixar amb la meva parella, el sexe amb al principi bé, pero a mesura del temps sentia molt de mal i cremor. He anat a mes de 3 ginecòlegs i res, cap solució. Fa poc vaig començar a mantenir relacions amb una altre persona i per sorpresa no he va fer gens de mal, però ara que portem un parell de mesos ha tornat a aparèixer el dolor. Que puc fer?
Laura Centellas

Hola,
Pel que fa al dolor podria ser per una disminució de la lubricació, ja sigui per un tema hormonal, perquè estem poc excitades, perquè no estem focalitzades en el que estem fent... aquesta poca lubricació pot provocar que la penetració sigui dolorosa, i quan això passa és complicat desconnectar del dolor que sentim i ens focalitzem en si ens farà mal o no. Un cercle complex perquè aleshores l'excitació és complicada, ja que si fa mal (un mal no desitjat), no agrada, no hi ha plaer i la lubricació baixa.
La coïssor, una hipòtesis seria que pogués ser al·lèrgia al làtex del preservatiu. Heu valorat aquesta possibilitat? Potser també estaria bé que anessis al ginecòleg a valorar-ho novament, quan els símptomes estiguin presents.
Una abraçada i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas