Com em sento
Hola! Gràcies per la feina que feu, ho agreixo molt...
Porto anys arrossegant problemàtiques amb el físic i el menjar, sóc conscient que dec estar patint un tca però no vull ajuda perquè sento que ho puc controlar sola i a més em quedaria sense dansa, que és on va començar tot.
El cas és que des del desembre que em sembla que estic patint ansietat, perquè a la mínima se m’accelera el cor d’una manera molt bestia, em fa mal al pit i començo a tenir pensaments suicides. Em costa molt dormir per les nits i acabo fent exercici físic per cansar-me i aprimar-me i així dormir millor. Ja porto dies super marejada, el mes passat ja no em va baixar la regla i em sembla que s’està empitjorant tot, perquè en un mes de 56 he baixat a 48. Què en penseu?
Laura Centellas

Bon dia bonica!
Gràcies a tu per confiar amb nosaltres i compartir el que et preocupa! Pel que em comentes, fa anys que no t’acabes de sentir a gust amb el teu físic però no vols demanar ajuda perquè et fa por quedar-te sense dansa. A més, els últims mesos sents que la cosa ha anat a pitjor perquè has començat a sentir ansietat i t’ha deixat de baixar la regla. Preguntes que en pensem... penso que tens molts dubtes i preguntes sobre el que t’està passant i aquesta incertesa et genera molta angoixa. Per tant, el primer pas és informar-te bé, que ja ho estàs fent. I, sobretot ser sincera amb TU mateixa i reconèixer que alguna cosa no va bé. Has estat molt VALENTA per explicar-nos la teva situació!!
Normalment, et diria que el primer pas seria anar al teu metge de capçalera. Però ens trobem en una situació complicada de confinament. Crec que encara que no vulguis ajuda, potser si que vols parlar amb més calma. A vegades, el fet de poder posar paraules al que estàs sentint i que hi hagi una persona que t’escolti, pot ajudar a baixar l’ansietat. Ja que has arribat fins a nosaltres, vull que sàpigues que NO estàs sola.
Per aquí és complicat ajudar-te com cal, per això, el meu consell és que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. Som una associació que intentem donar recolzament i acompanyar-vos, NO fem ni diagnòstics ni tractaments. Esperem la teva trucada, el telèfon és 93 454 91 09.
Una abraçada molt forta.
La Laura Centellas