1a vegada
Hola, bon dia. Us voldria fer una consulta: ja fa temps que surto amb un noi i hem intentat varies vegades de manteir relacions però sempre que ho intentem mai acaba entrant (ell ja ho ha fet altres vegades, en canvi, és la meva primera vegada). Per què? Crec que ja hem sento bastant preparada per fer-ho, però no sé si és perquè estic nerviosa o que. Què puc fer perquè m'entri? Pot ser que al ser la meva 1a vegada no tingui el forat prou dilatat?
M'agradaria que em diguessiu el perquè passa això. Gràcies per la vostra feina, sou de gran ajuda!
Laura Centellas

Hola,
L'entrada de la vagina és una musculatura molt elàstica però a vegades pot haver-hi alguna contractura (igual que en qualsevol altre part del cos on hi hagi músculs) que dificulti la penetració o que generi dolor quan s'intenta.
També hem de tenir en compte si tens himen o no, i si en tens, com és el teu himen, pot ser rígid, elàstic, porós, tancat, etc...
El primer que podries fer és mirar-te amb un mirall, veure com és la teva vulva i la teva entrada de la vagina, conèixer el nostre cos i els nostres genitals és molt important per a poder tenir un mapa mental del propi cos.
Després pots explorar-te de forma tàctil, toca, explora i descobreix el teu cos. Si tot i així segueixis notant dolor o molèsties, el més adequat seria que poguessis consultar amb la ginecòloga o llevadora de la tarda jove del Centre d'Atenció Primària de la teva zona (degut al moment d'emergència sanitària el millor seria que truquessis primer i expliquessis què et passa per a que t'indiquin com procedir).
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas