Situació
Bona tarda, primer de tot agrair-vos la feina que feu, sou genials!
Intentaré resumir...
Porto tota la vida en el món de la dansa clàssica. He estat sempre a prop de companyes que han tingut o tenen un tca, i les acadèmies des de petita m’han imposat unes idees del físic no gaire sanes. El cas és que si vols arribar-hi lluny, dedicar-te, has d’estar extremadament prima (si no no t’agafen a cap lloc).
El cas és que tot i que he tingut temporades d’obssesionar-me bastant amb el físic, l’exercici i el menjar, sento que ho he pogut controlar prou bé.
Fa uns pocs mesos vaig passar per una situació personal que em va afectar molt, i no tenia ganes de res, no volia ni menjar. El cas és que em vaig anar aprimant, i em va agradar massa. Ara ja fa poc temps que em sembla que m’he tornat a obsessionar: miro tots els ingredients i calories de tot el que compra la meva família per menjar, faig exercici a totes hores i fins i tot per la matinada, cada dia trobo un defecte del físic nou per millorar...
Això del confinament em sembla que no m’està ajudant gens, perquè m’està provocant ansietat i el fet de tenir molt temps lliure em fa pensar molt i fer tot el que he dit anteriorment. A més, vaig estar una època llarga sense la regla i aquest mes ja no m’ha baixat un altre cop.
Peso 50 kilos i tot i que sé que estic prima, em costa veure quan voldré parar. No vull comunicar res a la meva família, perquè ja sé perfectament com són i com es comportarien... a més, ja porto anys així (amb èpoques) i sento que en el fons ho puc seguir controlant. I trobo que tampoc és necessari que demani ajuda professional, perquè em conec i sé perfectament que em negaria a complir la majoria de coses.
Què n’opineu?
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
El confinament és una situació complexa que ens limita a fer moltes coses de les que estem acostumats i estem en contant contacte amb el menjar. El millor que podem fer per no estar sense fer res al sofà o a la nostra habitació, és distreure la nostre ment per a que no estigui pensant en les coses que ens generen angoixa o per no pensar en el menjar. Pel que el consell que et donem en aquests dies de confinament, és que busquis distraccions que puguis fer a casa, com fer videotrucades amb els amics, mirar alguna pel·lícula o seguir alguna sèrie, reprendre alguna activitat que abans no podies fer per falta de temps (pintar, dibuixar, cuinar, cantar, tocar un instrument, ...), o aprendre’n de noves, etc.
Pel que comentes, portes anys patint aquesta situació... crec que és un bon moment per poder-ho parlar a casa. Els pares sempre volen el millor pels fills, estic segura que si comentes la situació i que estàs patint des de fa un temps, l’últim que faran serà jutjar-te, tot el contrari, buscaran la millor manera per ajudar-te i buscar una solució. Parlar les coses també és una manera de treure’ns un pes de sobre, de compartir el patiment. A més, en aquesta situació de confinament, és un bon per fer-ho, per poder-ho parlar amb tranquil·litat i explicar tot allò que et fa sentir, i podran ajudar-te millor que ningú a sobrepassar aquests dies. Els teus pares volen el millor per tu i voldran igual que tu què aquesta situació no segueixi.
Per aquí és complicat ajudar-te i creiem que necessites ajuda professional... Des de l’Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques durant aquests dies de confinament. Aquestes acollides et permetran tenir un espai per tu on poder explicar amb calma aquesta situació que ens estàs explicant i el que t’està fent patir. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i t’intentarem donar alguna pauta, som una associació i no fem tractament ni diagnòstic, simplement és un espai on tu poder-te expressar i nosaltres poder-te entendre. El telèfon és el 93 454 91 09.
Una abraçada i ànims en aquests dies de confinament, esperem la teva trucada per poder ajudar-te en aquests moments complicats
Andrea (psicòloga)