menjo massa
holaa! Doncs que sempre que em donen de menjar sempre tinc més gana, pero no verdures, sino menjar no molt sa, pero es que no em controlo, sempre que menjo, mwnjo amb ansietat i després em sento fatal amb mi mateixa perquè no controlo. Que puc fer?
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
Com be dius tu, pot ser que estiguis menjant amb ansietat i per això no tinguis sensació de estar tipa i seguir volent menjar.
Hi ha dos tipus de gana, la gana real i la gana emocional. La gana real és aquella que ens ve de manera gradual, mengem el que tinguem al plat i quan acabem de menjar tenim sensacions. Per altra banda, tenim la gana emocional què és la què has descrit  tu. És aquella que no ens ve de manera gradual, sinó de cop i volta tenim molta gana, mengem coses no saludables i quan acabem no tenim sensació d’estar tips i volem menjar més. Quan tenim gana emocional? quan estem avorrits sense saber què fer al sofà, quan tenim nervis per alguna situació, com per exemple un examen, alguna situació que et generi més nervis dels normals, etc. Amb aquesta situació de confinament, pot ser que l’avorriment i el no poder sortir sigui un dels motius d’aquesta ansietat. Una de les coses que podem fer per controlar l’avorriment i l’ansietat que tenim per algun motiu, és mantenir a ment distreta perquè no pensi en allò que ens preocupa, pel que et recomanem que busquis coses que puguis fer a casa, fer videotrucades amb els teus amics, mirar pel·lícules o series, reprendre alguna activitat que abans no podies fer per falta de temps, com pintar, dibuixar, cuinar, cantar, tocar un instrument, etc.
Una abraçada i ànims en aquests dies de confinament
Andrea (psicòloga)