No puc més!!!
Hola,
Us escric perquè et trobo molt trista i tinc depressió(desde que tenia 12 anys)nosé que fer estic passant per una situació horrible vic amb una familía molt tancada de ment i cultura, violència machista desde sempre em tracten malament no em deixen mai sortir amb les amigues o sigui sempre m’han fet aislament social fins a perde-ho tot ... no em sento valorada,estimada ni apoyada em sento molt sola passo això pel sol fet de ser noia, i el haber-me fet aislament social es a dir que no em deixen fer vida social sempre tancada a l’habitació tot el día , Ara ACTUALMENT em passa una cosa molt greu que es que nosé relacionar-me amb la gent tinc moltes dificultats, ho he intentat però al final la gent m’acaba deixant sola i això em produeix molta angoixa i tristesa i pensaments suïcides no només em dona dificultats en relacionar-me amb la gent sinó en tot com per e exemple nose defensarme nose discutir un tema o fer treballs amb els meus companys tenir creativitat imaginació al haberme tancat sempre a casa i no estar mai amb gent pues ara presento aquestes dificultats no sóc capaç d estar amb cap persona ... em sento molt sola no tinc suport de ningu no tinc amigues amb el covid19 es més difícil encara se m’han augmentat el pensaments suicidas no puc més de veritat no tinc a ningu estic sola la depresió va augmentant ja vaig a la psicóloga pero no sento les coses avançar ... nosé que fer de veritat necesito sentirme estimada amor cariño valorada això no he rebut mai per part dels pares son molt machistas de Vegades m’imagino uns altres pares que em tracten bé em fan feliç però miro la realitat i es tot mentida de veritat necesito molta ajuda tinc molta pensaments suicidas ... ajuda si us plau:( si us plau no penjeu això a la web vull que sigui en privat l’ajuda si us plau Gràcies !!!
Laura Centellas

Hola!
Ens fa molt mal llegir la teva consulta, perquè desprèn molt patiment. Creiem que és important que intentis fer el seguiment amb la teva psicòloga. Potser t'aniria bé passar-li una còpia d'aquesta consulta, perquè vegi quines són les teves preocupacions actuals.
Intentarem anar per temes:
La relació i l'entorn familiar no sempre és favorable, però això no vol dir que tu no tinguis capacitat d'estimar i de ser estimada. Totes les persones són mereixedores d'amor, i tu també.
Malgrat l'aïllament que ens expliques, tenim la sensació que ets una persona molt sensible i que intentes mesurar molt bé les paraules per no ferir a ningú. Aquestes característiques et serviran per crear i enfortir les relacions que tinguis amb altres persones. Potser fins d'aquí un temps no ho podràs valorar.
Pel que fa als companys i amistats, potser seria important que intentis parlar amb algunes persones amb qui et sentis prou còmode (tant de la teva família com de companys de classe). Quan parlis amb aquestes persones, explica com et sents, però també demana com estan elles i preocupa't per les seves preocupacions. Això t'ajudarà a sentir-te millor, ja veuràs.
Finalment, pel tema dels pensaments suïcides, nosaltres estem aquí. Hi serem sempre. Escriu-nos sempre que faci falta i espera la nostra resposta (intentarem contestar tan aviat com puguem). Ves dia a dia, passa el dia i prou. Sense més objectius ni avançant-te al futur. Procura cada dia trobar una estona agradable (una mica de sol a la cara, una bona olor, un record divertit, una bona lectura, una nota de la que et sentis orgullosa... ) intenta escriure, dibuixar o pintar com et sents. Fes una col·lecció diària dels teus sentiments. Pinta cada dia l'emoció o les emocions que sents, sense pensar gaire, sense jutjar-te, només per treure tot el patiment. Fes-ho durant uns dies o algunes setmanes i comprova què hi veus.
Et recordem que estem a l'altra banda de la pantalla i que pots comptar amb nosaltres. Sempre et respondrem.
La Laura Centellas