Primera vegada i regla
És veritat que quan ho fas la regla deixa de ser regular? Es que tinc una amiga que diu que li a passat i ara tinc por de quan ho fasi pero primera vegada deixi de ser regular
Laura Centellas

Hola, en primer lloc, gràcies per utilitzar el consultori!
No és cert, la menstruació és un procés hormonal, és possible que si passem per una època de molta angoixa o si patim una alteració en el pes molt brusca, això pot afectar a aquestes hormones i fer que la menstruació es vegi afectada. Però mantenir relacions sexuals amb penetració no ha d'afectar a la regularitat que tu tinguis.
El que és important és que utilitzis mètodes d'anticoncepció que també protegeixin de les Infeccions de Transmissió Sexual, és a dir, que utilitzeu preservatiu (masculí o femení),  ja que si no estem segures que no hi ha perill d'embaràs perquè practiquem la marxa enrere o els genitals han estat en algun moment en contacte sense preservatiu, podem patir força angoixa esperant i desitjant que la menstruació baixi per assegurar-nos que no estem embarassades, i aquests nivells alts d'ansietat poden fer que s'atrassi.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas