àpats
cada cop que tinc un apat em poso molt nerviosa per si acabo vomitant i algu es pensa que tinc anorexia o algo aixi, el que em fa mes por en aquest mon es tenir un trastorn alimentari i crec que per aixo em passa aixi, no vull decepcionar a la meva familia pero ho passo fatal a cada apat i no se que fer tinc molta ansietat
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
El consell que et donem és que intentis relaxar-te abans dels àpats, pensar en que poden estar pensant et deu estar generant més angoixa. Saps que pots fer per reduir aquesta por? Tenir una bona relació amb el menjar. Una relació sana amb el menjar és aquella alimentació on mengem de tot de manera equilibrada. Els aliments els necessitem perquè ens aporten uns nutrients necessàries per a què el nostre cos tingui energia per “funcionar”. Cada aliment és una font d’energia diferent, pel que no hem de deixar de menjar certs aliments o pensar què si els mengem ens engreixarem, perquè el nostre cos els necessita! Per reduir aquesta ansietat que ens comentes, el millor que pots fer és no pensar en el que suposa l’àpat, sinó intentar menjar sense pensar en que poden estar pensant, tot i què estic segura que els teus pares no deuen pensar res mentre menges. Per altra banda, una altra cosa que pots fer, és mantenir la ment distreta quan estàs menjant, parlar amb els pares, mirar les noticies, o qualsevol altra cosa que et mantingui la ment distreta!
Una abraçada i ànims per aquests dies de confinament bonica
Andrea (psicòloga)