Dinar en familia
Hola, tinc un problema i es que quan menjo amb gent em fa molt fàstic els sorolls que fan. Últimament estic menjant menys perque m’entren ganes de vomitar. Els meus pares creuen que es una tonteria Pero es que tampoc se que fer per que em deixi de passar aixo
Laura Centellas

Bon dia guapa! Primer de tot et vull donar les gràcies per confiar amb nosaltres!
Pel que ens expliques, et fa angunia els sorolls que fan els altres quan mengen, i que ho has explicat als teus pares però no s’ho han acabat de prendre en serio! Segurament tot va començar un dia que et vas fixar amb aquests sorolls, i a partir d’aquí, cada vegada t’has anat fixant més. Pot ser que ara quan és l’hora de menjar, ja vagis amb la idea de fixar-te amb aquests sorolls que fan?
El que et diria és que intentis centrar la teva atenció en altres coses, per exemple, seguir la conversa que estigueu tenint, o mirar les notícies. Inclòs, uns minuts abans d’ajuntar-vos per menjar, fixa’t si ja estàs pensant en el que passarà. I, si és així, intenta distreure’t i no anar ja amb la idea que et tornarà a passar el mateix.
També crec que et pot ser útil que intentis tornar a parlar amb els teus pares, però abans de fer-ho pensa en quin és el millor moment i pensa bé el què els hi diràs. Crec que és important que els hi facis entendre que encara que per ells sigui una tonteria, a tu t’està fent sentir molta angoixa, que t’està fent patir. Tots tenim certes manies o preocupacions que als ulls dels altres poden semblar absurdes, però si et suposen un problema NO ho son.
Espero que aquests consells t’ajudin. Fins la pròxima.
La Laura Centellas