celos (urgent)
Hola,
Tinc parella des de fa 1 any i mig. Els dos tenim insta, jo casi ni l’utilitzo ni penjo fotos meves i jo molts cops que entrava, al apartat “cor” que no existeix ja (on sortia fa temps quina persona acaba de seguir tal amic, quins likes, etc) doncs de tant en tant veia com el meu novio seguia noies, la gran majoria amb uns 1.000-2.000 seguidors, populars però sense ser famoses, normalment d'espanya o catalunya, que surten amb biquini o poca roba, sobretot ensenyant el cul. Elles no el seguien a ell.
Ja li vaig comentar que no em sentia be això, sobretot em baixava molt l’autoestima en secret, soc el seu tipus de noia, però no entenc pq ha de seguir públicament a noies que ni coneix... no recordo gaire que va dir-me al jo queixar-me de les noies que segueix, se que va deixar de seguir algunes davant meu, em va començar a ensenyar alguns dels usuaris que ell segueix per dir-me "aquest es tal, aquesta es tal, aquest es tal lloc", etc... em deia que on les veia jo aquestes noies sexys, noseque, i quan veia a alguna la deixava de seguir però bueno, encara així va reaccionar algo rar (això va passar als inicis de la nostra relació). Ell no va parar de seguir a noies després de queixar-me però si que veia com amb els dies em sortien menys noies, inclús setmanes sense veure’n a cap, i també un dia que ell va entrar a l'apartat de sol·licituds té moltes noies que el volen seguir, i no les ha acceptat. Això em va animar bastant.
Algunes amigues meves ho trobaven fatal que ell seguis a noies aixins (també s’ha de dir que aquestes amigues eren bastant geloses), i d’altres ho trobaven bé ja que es nomes un estímul visual i mentre ell no xateji amb elles doncs que em quedi tranquil·la (no ho sé si ho feia, no tinc molta constància). L’única cosa rara que em fa pensar que sí xatejava és per un missatge automàtic d’insta que va aparèixer mentre estàvem junts que posava “no se ha podido enviar/recibir la foto” mentre ell i jo estàvem mirant vídeos de youtube o algo així i això em va estar fer fatal un dia qe vam quedar fa molt perquè crec que la noia del missatge era una d’aquestes noies. Ell s’ha de dir que té l’insta molt abandonat, sòl mirar 'mems' per enviar-me'ls i no té cap foto seva ni sol penjar res, i si segueix a moltes institucions, associacions, etc.
El que no se es si xatejen o simplement les veu per a estimular-se igual que molts utilitzen el porno, nose, el que si es que es toca molt ja que després a l'hora del sexe no sent casi res per culpa d’aixo crec jo. També té epoques q es tanca al lavabo bastant rato i mai se si sesta tocant, o xateja o simplement ha d'anar al lavabo que molts cops se que si... sempre s'emporta el movil i també ell m'ha dit i ensenyat la seva contrasenya del movil sense demanar-li ni res i mai li he remenat el movil perque em sembla malament i no em vull decepcionar tampoc. També em ralla que si algú que coneixem li surt que ell segueix a noies d’aquestes es pensin que jo soc una pringada perquè les prefereix a elles.
No nomès han passat coses d'aquestes a insta, sino que també molt al principi mentre miravem videos li va arribar el mail d'una web de cites esporàdiques (que se la va borrar al moment davant meu, alegant primer que aquest missatge no era per ell, despues reconeixent que era una compte de fa temps amb el seu nom fals que utilitza a insta, i nose si va torna a cambiar la versió) i potser un any mes tard vaig veure mentre ell realitzava una cerca al google li sortia com les primeres paraules que escribia coincidia amb que havia buscat en algún moment una web de noies mes grans de cites (jo vaig pensar que al sortirli rapid pues farà poc que ho va cercar), i tot això m'ha anat desgastant, no hi penso gaire perque se suposa que ja ho hem superat i parlat encara que fos dificil, pero quan hi penso em decepciono perquè mai sabré si de veritat són coses que ell utilitzava abans de que fossim parella o durant, és fàcil mentir... Desde juny de l'any passat no he tornat a veure cap notificació mentre estavem mirant el seu movil de cap xat o cerca rara.
Des de que Instagram van treure la icona “cor” que he dit, ja no he tingut decepcions, perquè tampoc entro al seu perfil a xafardejar ni res (no ho feia, simplement anava a l’eina “cor” per veure l’activitat d’amics en general). Però ara el problema és que a l’apartat recomendaciones, que surt quan vas navegant a la pàgina inici, em va sortir fa uns dies una noia d’espanya amb milers de seguidors, molt semblant a mi d’aspecte, que també es feia fotos sexis, del seu cul, etc. I ara també m’ha sortit una altra de catalunya, bastant contraria a mi d'aspecte qe també es fa fotos d'aquestes. Nose si es q ara amb la quarantena necessita gent o que... anem videotrucant però no fem res sexual ni explícit, anem parlant de tot.
Ara estem en quarantena i tampoc puc parlar-li d’això a ell perquè no el tinc aquí, tampoc se com dir-li o no se si no dir-li res, perquè total, quan acabi això igual serà aigua passada, però per telèfon no li vull dir ni vull discutir. Nose que dir-li però això em fot molt, jo no li envio cap foto meva perquè ni ho ha demanat ni vull perq es perillós, però nose desde quan segueix a aquestes dos noies, nose ni si en segueix a mes perquè no vull ni mirar, ni sé perquè les segueix, i bueno, no vull tenir celos per això ja que feia molts mesos que no tenia celos per aquest tema perquè no em sortia cap i era com que ja no m’importava, jo a ell li poso encara que en les relacions podríem millorar ja q ni ell ni jo solem acabar al orgsme i això em deprimeix encara mes. El resto de la relació va be; amb el temps s'ha millorat molt encara que ell no sé perquè sol tenir 'rabietes', en plan s'enfada amb facilitat per tonteries i no sé quin pot ser el motiu.
Nose com ho veieu, però no vull estar gelosa ni res... Ell ha tingut varies relacions abans que jo (es varis anys major que jo) i mai hem tallat durant aquest temps encara q si hem tingut algun dia difícil es per això que he mencionat. Que li puc dir quan ens tornem a veure sobre això sense causar cap discussió i ser lo màxim de empàtic amb ell? Li tiro indirectes, o bé li dic directament que perquè em surten ties al inici d’insta que les segueix ell, o bé no dic res i com si res? No vull donar voltes amb aquest tema aquests dies...
Moltes Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Una relació de parella ens ha d'aportar benestar, confiança i tranquil·litat. En la teva consulta no veiem aquests aspectes, sinó al contrari, que et produeix desconfiança i patiment.
L'amor romàntic ens ha venut la idea que si tenim una parella no podem fixar-nos en ningú més, ni tan sols tenir relacions d'amistat amb altres persones per qui pugui exisitir una possibilitat de desig sexual.
Tot i així, les parelles han d'aprendre a cuidar-se mútuament i intentar, en la mesura que es pugui, reduir el malestar de la parella, sempre i quan no en surti perjudicada la persona.
Valora si et sents cuidada i respectada per aquesta persona. Cada parella ha de marcar les seves pautes i cal que se'n parli. És important que vosaltres us poseu les vostres pròpies normes, que us facin sentir bé a tots dos i que no us produeixin aquest nivell de malestar.
Per molt que estigueu en confinament, potser és un bon moment per fer-vos preguntes sobre la vostra relació, busqueu algun tipus de test o preguntes per conèixer-vos una mica millor i així poder valorar com va la relació. I, una última cosa a tenir en compte, que no hagis tingut cap relació prèvia no implica que hagis d'acceptar tot el que et proposi o de la manera que ho vulgui l'altra persona, val? Reclama allò que et fa sentir bé.
La Laura Centellas