NECESSITO AJUDA DE VERITAT, ÉS GREU
He conegut a un noi que em va obrir per Instagram y que em porta 10 anys més i jo tinc 16 anys i, com no podem quedar per el tema del confinament, l'altre nit em vaig escapar de casa per anar-me amb ell a passar la nit, però és veu que quan estàvem a la seva moto de camí a casa seva els mossos ens van veure i vam haver de parar i donar la documentació i tot això. Jo no la portava, ell si. Els mossos em van començar a preguntar el meu nom complert i la data de neix ament i vaig mentir, perquè els hi vaig dir que era del 2002 (que tenía 18 anys) perque no volia més problemes. Em van demanar el DNI i jo no me'l sabia llavors em van dir que m'acompanya en a casa a per el DNI. Ho vaig passar fatal, molts molts nervis i tremolava. Em van acompanyar fins la porta de casa meva vaig entrar a per el meu DNI i tot i així ma mare no és va enterar de res, vaig donar-los el meu DNI als mossos, van fer una foto i em van dir que m'arribaria la multa, que són com a mínim 600 euros. He mentit a la policía i a ma mare, si us plau no sé què fer. Doneu-me algun consell
Estrella Dorca

Hola!
Ostres, és una situació molt complicada i de molt risc!
Primer de tot, aquest tipus de relació entre una persona menor d'edat i una major d'edat (on la diferència és més de 5 anys) és un delicte i això s'ha de tenir clar.
Per altra banda, des del consultori sempre recomanem que ho expliqueu als de casa i assumiu les conseqüències.
És cert que has mentit a la teva mare i ella estarà decepcionada i potser s'enfadarà (i tindrà la seva raó), però segurament agraïrà que hagis sigut sincera i li hagis explicat tu abans que no arribi la sanció administrativa.
Així que, agafa aire i ves a parlar amb ella. Fes-ho de manera tranquil·la i demanant el que necessitis d'ella, accepta la teva responsabilitat i també la reacció de la teva mare, d'acord?
Molts ànims!!!
Laia Sala
@laiasala.psico